SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KRRiT wprowadza oznaczenia product placementu i nowe symbole „wiekowe”

W polskich stacjach telewizyjnych i radiowych programy z product placementem będą odpowiednio oznaczone. Jednocześnie zmieniają się symbole informujące, w jakim wieku młodzi widzowie nie powinni oglądać określonych programów.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała właśnie o rozporządzeniu z 30 czerwca, wprowadzającym do polskiego prawa obowiązek oznaczania audycji, w których zastosowano lokowanie produktu, czyli inaczej product placement. W przypadku programów telewizyjnych informujący o tym znak graficzny (patrz poniżej) musi zostać umieszczony zarówno na samym początku programu, przy wznowieniu po przerwie reklamowej, jak i na końcu. Za każdym razem ma być wyświetlany nie krócej niż przez cztery sekundy, zajmując powierzchnię minimum 5 proc. ekranu. Znak ma być też pokazywany przez cały czas trwania napisów końcowych. W przypadku audycji radiowych z product placementem ma pojawić się czytany przez lektora komunikat „audycja zawiera/zawierała lokowanie produktu” - na początku, po przerwie reklamowej i na końcu programu.

Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia jego ogłoszenia. KRRiT uzasadnia, że wprowadza je, aby dostosować polskie prawo do wymogów Unii Europejskiej. Tak więc w ciągu dwóch tygodni przy wszystkich programach telewizyjnych i radiowych wykorzystujących product placement pojawią się nowe oznaczenia.

KRRiT zmienia też znaki informujące o wieku, poniżej którego widzowie nie powinni oglądać określonych programów telewizyjnych. I tak zamiast czerwonego kółka pokazywany ma być czerwony kwadrat z białym kluczykiem w środku, a zamiast zielonego kółka - zielony kwadrat z uśmiechniętą buźką w środku. Pozostałe znaki również mają formę kwadratów z cyframi oznaczającymi wiek, poniżej którego nie powinno się oglądać konkretnego programu. Wszystkie symbole zaprojektowało studio Platige Image.

Nowelizację tego rozporządzenia KRRiT przyjęła 12 lipca. Zmienione przepisy wejdą w życie za 30 dni. Rada argumentuje, że nowe znaki są bardziej widoczne i czytelne.

Dołącz do dyskusji: KRRiT wprowadza oznaczenia product placementu i nowe symbole „wiekowe”

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ORZECHgda/ORZECH3756
Kolejna durnota! Brawo KRRIT !!!

Oczywiście nadal oznaczenia wiekowe przez cały czas trwania programów?
Pozdrowienia dla posiadaczy plazm..
0 0
odpowiedź
User
zenek
Kiedyś, gdy chodziło się do kina, była też grupa wiekowa "od 18 lat". Czyżby teraz dzieci były o 2 lata bardziej dojrzałe?? W każdy razie ja do tej liczby lat dodaję 2 i moje dzieciaki to wiedzą. Na marginesie: nie wiem czy ktoś przegląda te filmy pod względem klasy wiekowej. Czasami w klasie "od 12 lat" można zobaczyć takie sceny, że nawet dorosły jest zniesmaczony. Przykład? Wczoraj na vod oglądałem "Ciacho". Kategoria: od 12 lat.
0 0
odpowiedź
User
zenek
Cyt "Co takiego było w tym Ciachu bo nie wiadomo czy to takie zniesmaczające czy twoje odczucia'" Otóż odpowiadam: śmiałe i rzekłbym "udziwnione" sceny erotyczne nieodpowiednie dla mojej 12-letniej córki. Pozdrawiam.
0 0
odpowiedź