Hiszpańska LaLiga wykorzysta sztuczną inteligencję
Hiszpańska LaLiga w rozpoczynającym się sezonie wprowadza audiowizualne innowacje, które mają wzbogacić doznania kibiców.
Jedna z głównych nowości, jaką zaoferuje LaLiga, to wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatycznego tworzenia skrótów meczów i klipów. Te będzie wykorzystywać zarówno sama liga, jak również nadawcy, kluby i piłkarze.
W tym celu LaLiga nawiązała współpracę z firmą WSC Sports, która specjalizuje się w opartej na sztucznej inteligencji technologii wideo sportowego. Platforma WSC Sports wykorzystuje zaawansowane technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do analizowania transmisji sportowych na żywo, a następnie identyfikuje każde wydarzenie podczas gry i w czasie rzeczywistym tworzy i publikuje wideo.
LaLiga zamierza wykorzystać rozwiązanie WSC Sports we wszystkich ponad 800 spotkaniach sezonu 2022/23 na dwóch najwyższych szczeblach rozgrywek (LaLiga Santander i LaLiga SmartBank) i we wszystkich swoich kanałach cyfrowych (strona internetowa, aplikacja, social media). Treści tworzone za pośrednictwem platformy będą także dystrybuowane do klubów, co ma im umożliwić zwiększenie zasięgu i dostarczenie kibicom nowych wrażeń.
LaLiga będzie też korzystać z innego rozwiązania WSC Sports, a mianowicie Graphics360, które automatycznie dodaje do każdego wideo elementy graficzne i kontekstowe, tak aby wspomóc dostosowanie ich do brandingu i sponsoringu.
Hiszpańska liga na potrzeby swojego kanału telewizyjnego zamierza wykorzystać technologię WSC Sports także do tworzenia i edycji w wysokiej rozdzielczości skrótów z dni meczowych.
Dołącz do dyskusji: Hiszpańska LaLiga wykorzysta sztuczną inteligencję