Lifetime z dwoma polskimi programami jesienią. „Jesteśmy na etapie przedprodukcyjnym”
Koncern A+E Networks Poland pracuje nad trzema polskimi programami dla kanału Lifetime, z czego dwa trafią do jesiennej ramówki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Wierzymy, że uda nam się osiągnąć wzrost oglądalności dzięki lokalnym produkcjom, które planujemy - wyjaśnia nam Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks UK w Europie Środkowo-Wschodniej.
Lifetime to amerykański kanał lifestylowy, który w Polsce ruszył w grudniu 2014 roku. Według danych Nielsen Audience Measurement, w marcu br. stacja miała 0,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym, notując spadek oglądalności (o 0,01 pkt. proc.) w porównaniu do analogicznego okresu w ub. roku. W poprzednich miesiącach Lifetime miał dużą dynamikę wzrostową, sięgającą kilkuset procent.
Do tej pory kanał emitował filmy, seriale i reality-show z biblioteki Lifetime w USA. A+E Networks Poland chce teraz zwiększać oglądalność i rozwijać świadomość marki wśród widzów poprzez produkcję lokalnego kontentu. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, firma pracuje nad co najmniej trzema polskimi programami, z czego dwa formaty trafią na antenę jesienią.
- Nie jesteśmy jeszcze w miejscu, w którym chcielibyśmy być, mamy przed sobą dużo pracy do wykonania. Wierzymy, że uda nam się osiągnąć wzrost oglądalności dzięki lokalnym produkcjom, które planujemy - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks UK w Europie Środkowo-Wschodniej. - Chcemy jesienią wprowadzić na Lifetime minimum dwa polskie programy. Jesteśmy na etapie przedprodukcyjnym - dodaje.
- Na jesień nie planujemy eksperymentów społecznych z udziałem Polaków. Takie formaty są interesujące, ale jednak w konserwatywnej Polsce zdecydowanie wybiegają przed rzeczywistość, zwłaszcza w wydaniu amerykańskim - podkreśla Wiley.
Trzecim programem, nad którym pracuje A+E Networks Polska jest reality-show, w którym widzowie będą śledzić życie polskich rodzin w ich domach. Nadawca ma już wybrany odpowiedni format, a teraz rozpocznie poszukiwania uczestników. Prawdopodobnie widzowie Lifetime obejrzą ten program wiosną 2018 roku.
- W tej chwili decydujemy, z kim będziemy go realizować. Musimy przesłuchać potencjalnych uczestników, którzy zgodzą się na wpuszczenie telewizji do swoich domów. Założeniem formatu jest to, że biorą w nim udział prawdziwi ludzie, nie aktorzy. Wybór bohaterów jest trudny i długotrwały - zaznacza Izabella Wiley.
W marcu br. Izabella Wiley awansowała na stanowisko dyrektor generalnej A+E Networks UK w Europie Środkowo-Wschodniej. Wcześniej jako dyrektor generalna A+E Networks Poland kierowała polskim oddziałem firmy.
Dołącz do dyskusji: Lifetime z dwoma polskimi programami jesienią. „Jesteśmy na etapie przedprodukcyjnym”