Kaufland z kampanią „Marnowanie? Nie mam w planie!”.
Sieć sklepów Kaufland wystartowała z kolejną odsłoną kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Sieć alarmuje, że w Polsce co roku wyrzuca się ok. 4,8 mln ton jedzenia, z czego 60 proc. pochodzi z gospodarstw domowych.
Kaufland wystartował z kolejną odsłoną kampanii edukacyjnej, która będzie przypominała konsumentom o wszystkich tych sposobach m.in. podczas robienia zakupów.
Działania obejmują materiały POS oraz internet. Na dedykowanej stronie internetowej Kaufland dzieli się m.in. prostymi przepisami kuchni zero waste. Sieć przeprowadzi także konkurs na Facebooku, którego tematem będzie kreatywne wykorzystanie resztek jedzenia. Oprócz kampanii Kaufland przeprowadza aktualnie serię warsztatów edukacyjnych pod nazwą „Eko od dziecka – nie marnuję!” dla dzieci z wrocławskich szkół podstawowych. W trakcie warsztatów uczniowie poznają zasady świadomego wykorzystywania żywności oraz otrzymują garść praktycznych i łatwych do zastosowania porad, między innymi w zakresie odpowiedniego przechowywania warzyw i owoców, robienia listy zakupów i czytania etykiet.
- Wielu konsumentów wyrzuca do kosza żywność, nie zwracając uwagi na zapisy znajdujące się na opakowaniach. Często nie potrafimy wskazać różnicy pomiędzy datą minimalnej trwałości – „najlepiej spożyć przed” a terminem przydatności do spożycia – „należy spożyć do”. Aby to ułatwić, jako partner kampanii Too Good To Go „Często Dobre Dłużej”, wprowadziliśmy specjalne oznaczenia na wybranych opakowaniach produktów marek własnych. Co należy zrobić, jeśli przeoczyliśmy termin „najlepiej spożyć przed”? Zamiast wyrzucać produkt – popatrz, powąchaj, posmakuj – przekonuje Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Kaufland Polska.
Dołącz do dyskusji: Kaufland z kampanią „Marnowanie? Nie mam w planie!”.