Meetrics będzie mierzyć w Polsce viewability reklam w telewizji OTT
Firma Meetrics wprowadza w Polsce usługę pomiarów viewability (widoczności) reklam emitowanych w ramach Over-The-Top-Television (OTT). Po dodaniu tej nowej możliwości, pomiar Meetrics obejmuje wszystkie rodzaje reklam, bez względu na urządzenie jakim posługuje się użytkownik - może to być zarówno telewizor, jak również komputer, tablet czy smartfon.
W ostatnich miesiącach Meetrics wprowadził usługę badania widoczności reklam w OTT na niektórych rynkach europejskich, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
OTT to termin, który odnosi się do dostarczania treści wideo, które są dostępne w usługach operatorów stacjonarnych (sieci kablowe, platformy cyfrowe), ale oferowanych przez podmioty trzecie, bez udziału czy kontroli operatorów. Sztandarowe przykłady telewizji OTT to np. serwisy Netflix i Hulu (przy czym ten pierwszy opiera się na modelu subskrypcyjnym, a ten drugi znacznie bardziej na wpływach z reklam).
Walidacja reklam oferowana przez Meetrics dotyczyć będzie w tym przypadku formatów reklam video in-stream. Narzędzia pomiarowe Meetrics będą bazować na kombinacji pomiarów dotyczących poprawności wyświetlania się reklam na różnych urządzeniach końcowych, oraz trackingu sygnalizującego postęp wyświetlania danej reklamy wideo.
- Od pewnego czasu widzimy na rynku silną potrzebę korzystania z narzędzi walidacji 360 stopni jeśli chodzi o kontent wideo oferowany przez internet. Ponieważ brak jest w tym momencie ustandaryzowanych sposobów mierzenia OTT, zapowiadanych np. przez IAB, postanowiliśmy przygotować własne rozwiązanie, by zaoferować klientom jak najpełniejszą weryfikację reklam wideo - mówi Max von Hilgers, managing director i współzałożyciel Meetrics.
Walidacja OTT oferowana przez Meetrics obejmie zarówno reklamy wyświetlane na urządzeniach typu Smart TV (z wbudowanymi funkcjonalnościami internetowymi), jak i na tradycyjnych telewizorach podłączonych do internetu poprzez konsole do gier czy urządzenia typu set-top-box, takie jak Apple TV, Chromecast, Amazon Fire TV czy Roku itp.
- Meetrics pozyskał w ostatnim czasie klientów na usługę walidacji OTT na kilku czołowych rynkach europejskich, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Szwajcarii, tak więc jestem przekonany, że także polscy nadawcy i dystrybutorzy kontentu docenią możliwość korzystania z takiego narzędzia - mówi Tomasz Piątkowski, country manager, Meetrics Polska.
Dodaje, że kampanie reklamowe oparte na formatach wideo bardzo korzystają z podejścia wieloplatformowego, bo w ten sposób maksymalizuje się ich potencjalny zasięg i siła oddziaływania.
- Łatwiej jest zwrócić uwagę użytkownika dzięki równoległemu oddziaływaniu bardzo krótkimi spotami wyświetlanymi na małych ekranach mobilnych i klasycznymi 30-sekundowymi reklamami typu In-Stream „zaszytymi” w ulubionym programie oglądanym rodzinnie w prime-time. Meetrics od teraz jest w stanie weryfikować widoczność reklam we wszystkich tych środowiskach i tworzy całościowe podejście do oceny wydajności reklamy digital cross-channel - dodaje Piątkowski.
Dołącz do dyskusji: Meetrics będzie mierzyć w Polsce viewability reklam w telewizji OTT