Mikołaj Wójcik: z „Faktu” do Legii Warszawa, będzie szefem klubowych mediów
Mikołaj Wójcik, który z końcem sierpnia rozstał się z „Faktem”, zaczyna pracę w Legii Warszawa. Będzie zarządzał klubowymi mediami.
W Legii Warszawa Mikołaj Wójcik będzie kierował zespołem medialnym, rozwijał produkcję treści i nadzorował ich dystrybucję - zarówno w kanałach własnych (strona internetowa, aplikacja mobilna i profile w social media), jak i zewnętrznych.
Poprzednio Wójcik przez 6,5 roku pracował w „Fakcie” (Ringier Axel Springer Polska) jako szef działu Polityka. Z początkiem września to stanowisko przejął Tomasz Kozłowski, jednocześnie szefem działu wydarzeń i zespołu reporterów został Dariusz Burliński.
Wcześniej Wójcik był zastępcą szefa działu krajowego w „Dzienniku Gazecie Prawnej” i dziennikarzem działu politycznego w „Dzienniku”. W latach 1999-2006 pracował w „Naszym Dzienniku”.
- W dziennikarstwie politycznym spędziłem 20 lat. Ja się zmieniłem, bo zdobyłem ogromne doświadczenie. Polityka się zmieniła bo staje się coraz bardziej brutalna a coraz mniej merytoryczna. I nasze drogi się rozeszły. Nigdy nie zamierzałem się zapisywać do któregokolwiek z okopów - podsumowuje to Wójcik.
- W kilka dni od ogłoszenia mojego rozstania z „Faktem” dostałem kilka bardzo atrakcyjnych ofert, ale żadna nie miała szans w starciu z propozycją pracy dla Legii. To klub, któremu kibicuje od 35 lat i ta praca jest dla mnie spełnieniem marzeń - podkreśla. - Legia budzi ogromne emocje. Codziennie toczą się gorące dyskusje, pojawia się mnóstwo plotek, półprawd, przekłamań. Legia musi być aktywnym uczestnikiem tej debaty. Dlatego deklaruję, że będę aktywny w mediach społecznościowych, zarówno na Twitterze, jak i w pozostałych mediach - wszędzie, gdzie toczą się debaty i dyskusje o naszym Klubie i o polskiej piłce - zapowiada.
Wójcik to kolejny doświadczony dziennikarz przechodzący do Legii Warszawa - w czerwcu br. pełnomocnikiem zarządu klubu ds. rozwoju biznesu został Tomasz Siemieniec, poprzednio przez 23 lata związany z Bonnier Business Polska, z czego przez 10 lat jako redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
- Kluby piłkarskie na całym świecie stają się coraz bardziej firmami mediowymi. Tworzenie kontentu i cyfrowa transformacja to przyszłość nowoczesnej piłki, dlatego w Legii przykładamy do tego tak dużą wagę. Inwestujemy nie tylko w nowoczesne narzędzia do komunikacji z kibicami, ale także w najlepszych ludzi, którzy będą tworzyli treści dla naszych mediów. Dlatego bardzo się cieszę, że Mikołaj dołączył do naszego zespołu i będziemy mogli skorzystać z jego doświadczenia - mówi Dariusz Mioduski, prezes i właściciel Legii Warszawa.
Legia to zdecydowanie najpopularniejszy polski klub sportowy, także pod względem zasięgu w mediach. Jej serwis internetowy w październiku ub.r. zanotował 126,8 tys. użytkowników i 1,59 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Na Facebooku Legia ma 951 tys. fanów, na Twitterze - 298 tys. obserwujących, a na YouTubie - 117 tys. subskrybentów. Od kwietnia cotygodniowy program o klubie jest emitowany w TVP Sport.
Według danych Deloitte w ub.r. przychody Legii Warszawa wyniosły 100,2 mln zł, po spadku ze 138,3 mln zł w 2017 roku.
Dołącz do dyskusji: Mikołaj Wójcik: z „Faktu” do Legii Warszawa, będzie szefem klubowych mediów