„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w październiku. „Świat Motocykli” z największym spadkiem
W październiku ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zmniejszyła się o 1,04 proc. i wyniosła 100 870 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,64 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 66 647 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 43 190 egz., po wzroście o 8,57 proc. - największym w zestawieniu.
Drugą lokatę zajął „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 019 egz., po wzroście o 3,08 proc.
Na podium uplasował się jeszcze magazyn „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 21,59 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 27 973 egz.
Największy spadek, wynoszący 22,17 proc., odnotował magazyn „Świat Motocykli” (Agora), który zajął miejsce piąte. Sprzedaż ogółem tego tytułu w październiku ub.r. wyniosła 14 543 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 202 952 | 100 870 | 100 870 | 195 129 | 101 925 | 101 925 |
Auto Świat | 116 286 | 66 711 | 66 647 | 135 210 | 75 847 | 73 757 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 43 190 | 43 190 | 85 000 | 39 782 | 39 782 |
Auto Świat Poradnik | 69 933 | 39 019 | 39 019 | 64 996 | 37 852 | 37 852 |
Top Gear | 53 994 | 28 120 | 27 973 | 69 010 | 35 785 | 35 673 |
Auto Motor i Sport | 51 225 | 25 544 | 25 544 | 52 320 | 26 572 | 26 572 |
Świat Motocykli | 27 500 | 14 543 | 14 543 | 32 000 | 18 685 | 18 685 |
Automobilista | 18 200 | 7 277 | 7 242 | 20 100 | 7 822 | 7 822 |
Classic Auto | 14 400 | 6 823 | 6 823 | 14 980 | 6 290 | 6 290 |
W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 2,54 proc., a wynik „Auto Świata” zmalał o 0,36 proc.
Wśród miesięczników wszystkie magazyny odnotowały spadki, a najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 21,22 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | październik | wrzesień | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 202 952 | 100 870 | 100 870 | 203 405 | 103 500 | 103 500 |
Auto Świat | 116 286 | 66 711 | 66 647 | 115 298 | 66 995 | 66 885 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 43 190 | 43 190 | 87 995 | 45 811 | 45 811 |
Auto Świat Poradnik | 69 933 | 39 019 | 39 019 | 61 966 | 39 432 | 39 399 |
Top Gear | 53 994 | 28 120 | 27 973 | 55 996 | 28 871 | 28 727 |
Auto Motor i Sport | 51 225 | 25 544 | 25 544 | 51 488 | 27 280 | 27 280 |
Świat Motocykli | 27 500 | 14 543 | 14 543 | 40 000 | 18 162 | 18 162 |
Automobilista | 18 200 | 7 277 | 7 242 | 18 700 | 9 193 | 9 193 |
Classic Auto | 14 400 | 6 823 | 6 823 | 13 800 | 6 888 | 6 888 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w październiku. „Świat Motocykli” z największym spadkiem