o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)
Do połączonej struktury Wirtualnej Polski i Grupy o2 zdecydowanie większy zasięg w internecie wniesie ten pierwszy wydawca. Wspólnie serwisy WP i o2 mają podobną odwiedzalność jak serwisy Onetu i Ringier Axel Springer Polska.
Jak poinformowano w środę, Wirtualna Polska zostanie kupiona od Orange Polska przez Grupę o2 za 375 mln zł pozyskane od funduszu Innova Capital. Finalizacja transakcji, po uzyskaniu zgody OUKiK-u, ma nastąpić w I kwartale przyszłego roku (przeczytaj więcej na ten temat).
Tym samym dojdzie do połączenia wydawców z czołowej dziesiątki polskiego rynku internetowego - drugiego (WP.pl) i piątego (o2.pl) najpopularniejszego portalu horyzontalnego. Przy czym znacznie większy zasięg do wspólnej firmy wniesie Wirtualna Polska, której serwisy - liczone w Megapanelu wspólnie z nieobjętymi transakcją stronami Orange.pl i Neostrada.pl - w lipcu br. zanotowały 13,08 mln użytkowników i 2,39 mld odsłon (z czego zaledwie 88,6 mln odsłon przypadło na Orange.pl i Neostrada.pl).
Tymczasem serwisy Grupy o2 miały w lipcu łącznie 9,36 mln użytkowników (czyli o 29 proc. mniej niż WP i Orange) oraz 761 mln odsłon (a więc ponad trzy razy mniej niż strony WP). Sam portal WP.pl zanotował wyższą odwiedzalność - 11,65 mln użytkowników i 1,75 mld odsłon.
TOP10 grup witryn i witryn niezgrupowanych |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2013) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
|
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Liczba odsłon |
Zasięg |
Audyt site-centric |
1 |
Grupa Google |
18 029 169 |
- |
88,78% |
- |
2 |
Grupa Allegro - GG |
16 523 463 |
3 788 054 119 |
79,81% |
tak |
3 |
facebook.com |
14 385 400 |
- |
70,84% |
- |
4 |
Grupa Onet.pl |
14 390 767 |
2 579 303 059 |
70,54% |
tak |
5 |
youtube.com |
13 580 012 |
- |
66,87% |
- |
6 |
Grupa Wirtualna Polska - Orange |
13 085 750 |
2 388 676 008 |
64,20% |
tak |
7 |
Grupa Gazeta.pl |
12 184 815 |
859 864 925 |
59,01% |
tak |
8 |
Grupa Interia.pl |
11 731 541 |
1 059 295 123 |
58,88% |
tak |
9 |
wikipedia.org |
10 114 335 |
- |
49,81% |
- |
10 |
Grupa O2 |
9 362 233 |
761 130 773 |
45,54% |
tak |
Wśród serwisów Wirtualnej Polski zdecydowanie najpopularniejszy jest WP.pl, który jest o wiele bardziej rozbudowany w sekcje tematyczne niż o2.pl, notując w efekcie wielokrotnie wyższą odwiedzalność - w lipcu miał prawie trzy razy więcej użytkowników, prawie siedem razy więcej odsłon i ponad trzy razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika.
Obaj wydawcy mają kilka serwisów wideo, przy czym Wirtualna Polska od kilku lat stawia na treści autorskie, które dominują na WP.tv i Tosiewytnie.pl, natomiast Grupa o2 własne treści wideo produkuje mniej więcej od roku - przez kilka miesięcy na Lajk.tv (więcej o tym serwisie), od półtora roku na Pudelek.tv, a w połowie września uruchomiła Kafeteria.tv (przeczytaj o tym więcej). Przy czym Grupa o2 prowadzi też popularne serwisy z multimediami zamieszczanymi przez użytkowników - Wrzuta.pl i Smog.pl.
Porównywalną odwiedzalność mają serwisy show-biznesowe Nocoty.pl (należący do Wirtualnej Polski) i Pudelek.pl (Grupa o2). Ten drugi jest o tyle ważny dla Grupy o2, że mając 1,5 mln użytkowników mniej od o2.pl notuje tylko niewiele mniej odsłon i nieznacznie krótszy czas przypadający na użytkownika, a dodatkowo firma w oparciu o jego markę uruchomiła dwa kolejne serwisy: Pudelek.tv i Pudelekx.pl, które w lipcu zanotowały po ponad milionie użytkowników. Za to zamykając z końcem września witryny Filmtok.pl i Mototok.pl, Grupa o2 mocno zredukowała markę Tok.pl (więcej na ten temat).
TOP15 serwisów Wirtualnej Polski |
||||
(Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2013) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
|
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Liczba odsłon |
średni czas na użytkownika |
1 |
wp.pl |
11 656 031 |
1 751 713 529 |
05:05:34 |
2 |
wp.tv |
3 239 081 |
17 500 189 |
00:12:35 |
3 |
nocoty.pl |
3 021 915 |
134 465 535 |
00:18:26 |
4 |
bloog.pl |
2 961 941 |
14 554 664 |
00:06:17 |
5 |
nasygnale.pl |
2 939 980 |
24 469 452 |
00:10:09 |
6 |
babol.pl |
2 719 904 |
31 466 054 |
00:08:29 |
7 |
teleshow.pl |
2 682 081 |
78 501 748 |
00:11:28 |
8 |
aleseriale.pl |
2 662 001 |
83 633 561 |
00:11:22 |
9 |
pytamy.pl |
2 164 373 |
6 937 596 |
00:04:02 |
10 |
tosiewytnie.pl |
1 905 052 |
7 697 470 |
00:14:06 |
11 |
niewiarygodne.pl |
1 764 059 |
19 255 687 |
00:08:43 |
12 |
dzieci.pl |
1 382 293 |
7 877 814 |
00:04:45 |
13 |
komediowo.pl |
1 200 850 |
47 432 870 |
00:13:54 |
14 |
odkrywcy.pl |
1 190 233 |
6 302 234 |
00:05:31 |
15 |
politykier.pl |
1 082 548 |
234 851 769 |
05:05:34 |
Ogółem od 2 do 3,5 mln użytkowników w lipcu zanotowało osiem serwisów Wirtualnej Polski i trzy witryny Grupy o2. Z kolei poziom miliona real users przekroczyło piętnaście stron WP i sześć o2.
TOP15 serwisów Grupy o2 |
||||
(Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2013) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
|
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Liczba odsłon |
średni czas na użytkownika |
1 |
o2.pl |
4 057 903 |
254 074 819 |
01:27:44 |
2 |
kafeteria.pl |
3 451 912 |
24 120 954 |
00:08:56 |
3 |
pudelek.pl |
2 574 821 |
197 642 757 |
01:17:20 |
4 |
wrzuta.pl |
2 381 417 |
26 110 867 |
00:04:14 |
5 |
pudelek.tv |
1 261 802 |
6 775 549 |
00:02:53 |
6 |
pudelekx.pl |
1 058 730 |
13 100 422 |
00:08:20 |
7 |
pinger.pl |
969 683 |
17 554 115 |
00:20:48 |
8 |
sfora.pl |
891 466 |
26 202 500 |
00:18:43 |
9 |
tlen.pl |
728 186 |
79 820 723 |
02:04:27 |
10 |
samosia.pl |
708 020 |
3 521 668 |
00:04:10 |
11 |
sportfan.pl |
701 507 |
17 436 607 |
00:15:28 |
12 |
hotmoney.pl |
679 846 |
8 594 404 |
00:11:05 |
13 |
filmtok.pl |
574 558 |
1 976 905 |
00:03:18 |
14 |
smog.pl |
550 093 |
10 381 007 |
00:08:12 |
15 |
ryjbuk.pl |
418 530 |
5 171 802 |
00:13:28 |
Dołącz do dyskusji: o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)