„OFE tak jak ryby głosu nie mają” - koniec kampanii „Zostaję z OFE”
Lewiatan i PTE z powodu wchodzącego w życie ustawowego zakazu reklamowania otwartych funduszy emerytalnych zakończyły kampanię „Zostaję z OFE”. Na jej zakończenie opublikowały reklamy pod hasłem „OFE tak jak ryby głosu nie mają”.
Kampania „Zostaję z OFE” była prowadzona od początku listopada w telewizji i internecie. Akcja podkreślała znaczenie oszczędzania na emeryturę w dwóch filarach kapitałowych (ZUS i OFE), zachęcając odbiorców do pozostania w OFE. Działania organizowała Konfederacja Lewiatan we współpracy z powszechnymi towarzystwami emerytalnymi.
We wtorek Lewiatan poinformował, że jest zmuszony zakończyć kampanię, ponieważ w środę wchodzi w życie nowelizacja ustawy emerytalnej wprowadzająca bezwzględny zakaz reklamy OFE (tzn. reklamy zawierającej informacje o OFE lub informacje sugerujące, że reklama odnosi się do OFE). Za naruszenie tej zasady przewidziano kary w wysokości od 1 do 3 mln zł.
W związku z tym Konfederacja Lewiatan zamknęła serwis zostajezofe.pl oraz usunęła ze swojej strony informacje prasowe i komentarze na temat OFE. Dodatkowo jej przedstawiciele nie będą mogli wypowiadać się w mediach o otwartych funduszach.
Organizacja w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl narzeka, że wprowadzony zakaz jest nieprecyzyjny, ale woli nie ryzykować wysokiej grzywny. - W prawie nie ma jednej definicji pojęcia „reklama”. Co zatem jest dozwoloną informacją, a co zakazanym komunikatem reklamowym? - czytamy w oświadczeniu.
- Obecna sytuacja jest w naszej ocenie blokowaniem Polakom dostępu do informacji. Od środy obywatel ma bardzo utrudniony dostęp do materiałów, które prezentują rzetelne informacje na temat działalności OFE i systemu emerytalnego. Taka praktyka nie zdarzyła się dotychczas w polskiej debacie publicznej - podkreśla Konfederacja Lewiatan.
Kampania w obronie OFE zakończyła się mocnym akcentem - we wtorek na pierwszych stronach największych dzienników ukazały się duże reklamy z hasłem: „OFE tak jak ryby głosu nie mają” zachęcające odbiorców, żeby zadeklarowali pozostanie ze swoimi składkami emerytalnymi w OFE.
Dołącz do dyskusji: „OFE tak jak ryby głosu nie mają” - koniec kampanii „Zostaję z OFE”