Rynek kanałów sportowych wzrósł o 45 proc. TVP Sport najchętniej oglądany, Polsat Sport najbardziej do góry
W 2021 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był TVP Sport, a na podium znalazły się jeszcze Eurosport 1 i Polsat Sport. Cały rynek stacji sportowych odnotował wyraźny wzrost oglądalności - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział TVP Sport w 2021 roku wyniósł 1,09 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 67,53 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był Eurosport 1, którego udział poszedł do góry o 47,24 proc. do poziomu 0,61 proc.
- Dziękuję wszystkim, którzy sprawili, że Eurosport jest po raz kolejny płatnym kanałem sportowym pierwszego wyboru w Polsce – przede wszystkim naszym widzom. To z myślą o nich inwestujemy w prawa, pokazujemy tysiące godzin transmisji, współpracujemy z niezrównanymi ekspertami i cały czas chcemy się rozwijać. Bardzo się cieszę, że wraz z milionami Polaków możemy przeżywać wspaniałe, sportowe emocje. Czekamy na kolejne w 2022 roku - mówi nam Dorota Żurkowska, dyrektor Eurosportu w Polsce.
Podium uzupełnia Polsat Sport. Wynik stacji w zeszłym roku wyniósł 0,51 proc. Zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 72,39 proc.
- Od ponad dwudziestu lat nieustannie budujemy najszerszą ofertę programową wśród kanałów sportowych dostępnych w Polsce. Rok 2021 zakończyliśmy z kolejnymi imponującymi wzrostami popularności Polsatu Sport, Polsatu Sport Extra i Polsatu Sport News. Bardzo dziękujemy naszym widzom, za to że tak chętnie spędzają z nami swój wolny czas. W najbliższych miesiącach obiecujemy dostarczyć im jeszcze więcej emocji za sprawą nowych praw do transmisji oraz stale rozwijanych programów autorskich - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Marian Kmita, dyrektor ds. sportu w Telewizji Polsat.
Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował Fightklub, którego wynik zmniejszył się o 37,50 proc. do 0,005 proc.
Rynek kanałów sportowych wzrósł o 45 proc.
Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w 2021 roku wyniósł 3,06 proc. Względem 2020 roku wzrost wyniósł 44,77 proc. Na przełomie lutego i marca 2020 roku z powodu wybuchu pandemii COVID-19 w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie sportowe imprezy na świecie, co spowodowało gwałtowny spadek oglądalności kanałów sportowych. Stopniowe wznawianie wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju 2020 roku.
TVP Sport liderem w 16-49, Extreme Sports stracił najwięcej
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w ub.r. również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,95 proc., po wzroście o 79,47 proc.
Drugi był Eurosport 1 (0,37 proc.; + 59,40 proc.). Podium uzupełnia Polsat Sport (0,33 proc.; + 88,14 proc. - największy wzrost w zestawieniu), który wyprzedził Eleven Sports 1 (0,20 proc.; + 3,09 proc.).
W tym ujęciu najwięcej też stracił Extreme Sports (39,68 proc. do 0,04 proc.).
Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł tutaj 2,50 proc. (wzrost o 51,33 proc.).
Eurosport 1 wyprzedził TVP Sport w grudniu
W grudniu 2021 roku pozycję lidera oglądalności wśród kanałów sportowych w 4+ był Eurosport 1, który wyprzedził TVP Sport. Jego udział zmniejszył się o 0,68 proc. do 0,73 proc. Z kolei w 16-49 pierwszy był TVP Sport - spadek o 29,17 proc. do 0,43 proc.
Dołącz do dyskusji: Rynek kanałów sportowych wzrósł o 45 proc. TVP Sport najchętniej oglądany, Polsat Sport najbardziej do góry
A wieczorem przeważnie powtórki gal boksu aż do omdlenia....