5,11 mln widzów PŚ w skokach w TVP1 i Eurosporcie. Cykl zyskał 280 tys. oglądających
Właśnie zakończony sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich oglądało średnio 5,11 mln widzów w telewizji (4,49 mln osób w TVP1 i 612 tys. w Eurosporcie 1). Względem analogicznego okresu rok wcześniej sportowa impreza na obu antenach zyskała 280 tys. oglądających.
39. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich odbywał się w okresie od 18 listopada 2017 roku do 25 marca 2018 roku. W Polsce był on szeroko relacjonowany przez dwie stacje: TVP1 i Eurosport 1.
Średnia widownia wszystkich pucharowych konkursów w sezonie 2017/2018 w Jedynce wyniosła 4,49 mln osób. Przełożyło się to na 35,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 29,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 33,11 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie Eurosportu 1 wszystkie konkursy oglądało 612 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 4,86 proc., 2,74 proc. i 3,46 proc. udziału.
Łączna widownia PŚ w skokach narciarskich mężczyzn 2016/2017 na obu antenach wyniosła 5,11 mln osób (40,49 proc., 32,32 proc. i 36,57 proc. udziału).
Porównując dane oglądalności z ubiegłoroczną edycją cyklu wynika, że tegoroczna miała o około 280 tys. widzów więcej (w TVP1 sportowa impreza zyskała 240 tys. oglądających, a w Eurosporcie - o 34 tys.). Wówczas turniej na obu antenach śledziło 4,83 mln osób przy 40,77 proc. udziału w grupie 4+, 32,38 proc. w grupie 16-49 oraz 36,77 proc. w grupie 16-49.
W Jedynce największą popularnością cieszył się finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, odbywający się w Bischofshofen, który na antenie tej stacji oglądało 7,28 mln widzów w 4+ (47,11 proc. udziału).
Według danych telemetrycznych przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVP wynika, że pierwszą serię tych zawodów śledziło 6,72 mln, a drugą - 7,99 mln. Ponadto decydujące momenty finałowej serii oglądało 8,77 mln osób (SHR% na poziomie 53,72 proc.; najwyższa minutowa widownia konkursu zanotowana została między 18.50 a 18.51).
Na drugim miejscu znalazły się zawody w Vikersund z widownią na poziomie 6,41 mln osób (transmisja 18 marca br.), a na trzecim - w Zakopanem (5,97 mln; 27 stycznia br.).
TVP1 w czasie pokazywania zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 6,52 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (5,68 proc.) oraz TVP2 (4,97 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 drugi był TVN, który wypadł nieco lepiej od Polsatu.
Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2017/2018 wyniosły 48,26 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej kwota ta wynosiła 32,81 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W Eurosporcie największą widownię - 991 tys. osób - zgromadziły zawody z Vikersund z 18 marca.
Eurosport 1, w przeciwieństwie do TVP1, pokazywał również kwalifikacje do zawodów, które na antenie tej stacji śledziło średnio więcej widzów, niż same konkursy. Dane przekazane nam przez nadawcę pokazują, że w sezonie 2017/2018 było to średnio 669 tys. osób, co przełożyło się na 6,03 proc. udziału w 4+ i 3,34 proc. w 16-49. Oznacza to, że widownia kwalifikacji była wyższa od wyników konkursów, które równocześnie oglądać można było w TVP1 i Eurosporcie.
Najwięcej widzów śledziło kwalifikacje do konkursu w Trondheim. Było to 1,20 mln osób.
Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata zdobył Kamil Stoch.
Dołącz do dyskusji: 5,11 mln widzów PŚ w skokach w TVP1 i Eurosporcie. Cykl zyskał 280 tys. oglądających