SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Były właściciel AXN Polska może przejąć MTV i udziały w SkyShowtime

Sony Pictures i Apollo Global Management zaproponowały 26 miliardów dolarów za giganta medialnego Paramount Global – poinformował „Wall Street Journal”. Wcześniej rozmowy o fuzji z Skydance nie skończyły się porozumieniem, a koncern nadal borykał się z dużymi stratami w I kwartale br. 

Według WSJ, oferta została złożona przez dyrektora generalnego Sony, Tony'ego Vinciquerrę, i Aarona Sobela, partnera w Apollo. Po ujawnieniu tej informacji ceny akcji Paramount wzrosły o 12 proc. Ostatnio Bob Bakish, dyrektor generalny Paramount Global i jeden z najdłużej urzędujących menadżerów medialnych w Stanach Zjednoczonych odszedł ze stanowiska po informacjach o konflikcie z Shari Redstone, największą akcjonariuszką firmy, w związku z jej planami sprzedaży koncernu.

Bogate portfolio Paramount Global

Paramount Global to nie tylko wytwórnia filmowa Paramount Pictures, ale także szereg znanych kanałów linearnych (CBS, MTV, Comedy Central, Nickelodeon, Paramount Network, brytyjski Channel 5 czy australijski Channel Ten). Firma jest też u boku Comcast współwłaścicielem obecnego m.in. w Polsce serwisu streamingowego SkyShowtime. Na wielu innych rynkach działa z kolei Paramount+.

W ostatnim czasie Paramount Global rozważał fuzję ze Skydance Media, firmą produkcyjną, która pomagała mu m.in. przy filmie „Top Gun: Maverick”. W piątek minął termin, w którym firmy zobowiązały się do wyłącznych rozmów o połączeniu. Akcjonariusze nie byli zadowoleni z sumy, którą proponowano im za przejęcie udziałów w gigancie.

Przychody Paramount Global w I kwartale br. wzrosły do 7,69 mld dol., czyli o 6 proc. rok do roku, głównie dzięki streamingowi i transmisjom Super Bowl. Segment streamingu, obejmujący flagową usługę Paramount +, Pluto TV i BET +, odnotował wzrost przychodów o 24 proc. do około 1,88 mld dolarów. Strata netto zmniejszyła się do 286 mln, z 511 mln w tym samym okresie ubiegłego roku.

Sony sprzedaje kanały linearne i stawia na FAST

W październiku 2021 roku grecka Antenna Group przejęła kanały Sony Pictures Television Network w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce zmiana objęła filmowo-serialowe stacje: AXN, AXN Black, AXN White, AXN Spin i serwis streamingowy AXN Now. Po tej transakcji kanały AXN usunięto z oferty Orange Polska i kilku słowackich operatorów płatnej telewizji. Platforma Canal+ Polska „przeniosła” stacje na dalsze pozycje na liście kanałów. Niemieckie kanały Sony sprzedano z kolei High View Group, nadawcy m.in. stacji muzycznych Deluxe Music.

Niedawno Sony zdecydował się na inwestycje w kanały linearne w modelu FAST, czyli bezpłatne, oferowane w streamingu, z reklamami. W  Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Danii, Norwegii i Finlandii uruchomiono 54 takie stacje. Trafiły do różnych serwisów streamingowych. Wśród nowych kanałów są: Sony One Comedy TV, Sony One Thriller TV, Sony One Faves, Sony One Comedy Hits i Sony One Shark Tank.

Dołącz do dyskusji: Były właściciel AXN Polska może przejąć MTV i udziały w SkyShowtime

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl