Pepco modernizuje sklepy. Nowością produkty spożywcze i drobne AGD
Sieć Pepco do końca 2023 r. planuje przeprowadzić pełną metamorfozę większości sklepów w Polsce. Dotąd wyremontowano sklepy w Warszawie i Wrocławiu, w nowym koncepcie działają też nowo otwierane placówki. Sieć poszerza ofertę produktową, m.in. o pościel czy wybrane produkty spożywcze, a wkrótce dołączy do tego mały sprzęt AGD.
- Miliony klientów odwiedzają nasze sklepy w całej Europie, dokonując każdego miesiąca 28 milionów transakcji. Odpowiadając na ich potrzeby, ale również chcąc przyciągnąć tych, którzy jeszcze nie przychodzą do nas regularnie, zmieniamy się i dostosowujemy do nowych oczekiwań rynkowych. Przed nami niezwykle intensywny czas rozwoju. W tym roku finansowym to będzie około 500 nowych sklepów Pepco w Europie, czyli średnio ponad jedno nowe otwarcie dziennie. Do tego dochodzą przebudowy już istniejących placówek, w ramach naszego programu New Look w Polsce, gdzie mieści się najwięcej naszych sklepów, a także w Czechach, Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech – mówi Aleksandr Cikaidze, retail director sieci Pepco.
Zmiany w Pepco są realizacją obecnego hasła marki: „Poczuj jakość, pokochaj cenę”. To projekt poprzedzony analizami potrzeb klientów.
W zmodernizowanych sklepach Pepco powierzchnia sprzedażowa zwiększyła się średnio o ponad 14 metrów kwadratowych, m. in. dzięki zmniejszeniu części magazynowej. Umożliwiło to pełniejsze wyeksponowanie asortymentu sieci i przełożyło się na zwiększenie średnio o 15 proc. liczby produktów. Sklepy Pepco mają teraz średnio ok. 500 metrów kw.
Obecna oferta Pepco składa się z około 40 grup asortymentowych i 500 kategorii. Nowością w sklepach jest pościel, a przy kasach w warszawskich sklepach pojawiły się też art. spożywcze o o charakterze impulsowym, jak batoniki i inne przekąski czy woda. Wiosną do sklepów trafią ponadto małe urządzenia AGD jak tostery czy czajniki.
Wszystkie modernizowane sklepy przechodzą rebranding – pojawia się na nich nowe logo Pepco, wprowadzone jesienią ub.r. W sklepach już od samego wejścia widoczne są liczne zmiany wizualne: w witrynie, nawigacji, komunikacji cen i kategorii produktowych. W ramach zmian zostały wprowadzone również nowe koszyki i odzież pracownicza oraz zmodernizowane sklepowe zaplecza. Pokoje socjalne nowocześnie umeblowano i wyposażono. Wszystkie nowe sklepy Pepco w Europie są wyposażone w energooszczędne oświetlenie ledowe.
Pepco przez dwa lata zmodernizuje wszystkie sklepy
Nowy format sklepów został wprowadzony w pierwszym etapie testowo w 16. wrocławskich sklepach Pepco, a następnie zmodernizowanych zostało 46 sklepów na terenie Warszawy. Równocześnie w nowym brandingu otwierane są wszystkie nowe lokalizacje sieci.
Aktualnie Pepco obecne jest w 17 krajach, a sieć już zapowiedziała otwarcie swoich sklepów w Portugalii wiosną 2023 roku. Istniejące sklepy sieci będą modernizowane przez kolejne trzy lata. Polska, gdzie mieści się najwięcej naszych sklepów będzie pierwszą na starcie tego procesu, dołączą do niej także Czechy, Rumunia, Słowacja i Węgry. Do końca 2023 roku planowane metamorfozy 1800 lokalizacji, a w kolejnych dwóch latach nowy wygląd zyskają już wszystkie sklepy Pepco w całej Europie.
Dołącz do dyskusji: Pepco modernizuje sklepy. Nowością produkty spożywcze i drobne AGD