„Piłka Nożna Plus” znika z rynku, więcej publicystyki w „Piłce Nożnej”
Wrześniowe wydanie miesięcznika „Piłka Nożna Plus” jest ostatnim w jego historii. Jednak część treści z magazynu zostanie przeniesiona do tygodnika „Piłka Nożna” (oba tytuły wydaje Profus Management).
O zakończeniu wydawania „Piłki Nożnej Plus” w artykule wstępnym do wrześniowego numeru informuje Adam Godlewski, zastępca redaktora naczelnego i sekretarz redakcji magazynu, a także tygodnika „Piłka Nożna” (oba pisma prowadzi ten sam zespół dziennikarski).
- Po długich naradach, prawdziwych burzach mózgów i gorących dyskusjach doszliśmy do jedynego - jak nam się wydaje - słusznego wniosku, że dotychczasowa periodyczność jest w dzisiejszych szybkich i mocno zwariowanych czasach niewystarczająca - tłumaczy Godlewski.
- Nikogo nie muszę przecież przekonywać, że życie w Polsce w połowie lat 80. Poprzedniego stulecia, gdy miesięcznik został powołany do życia, było zupełnie inne niż dziś, toczyło się wolniej, w zupełnie innej rzeczywistości politycznej, gospodarczej, medialnej i każdej innej. O internecie jeszcze nikt, i to nie tylko pod naszą szerokością geograficzną, nie słyszał, w kraju były - w porywach - dwa kanały telewizyjne. I to wcale nie o tematyce sportowej, jak pewnie sobie pomyślałeś, młody Czytelniku, tylko ogólnie, więc relacje z boisk, stadionów, hal i innych aren rywalizacji gościły na wizji nader rzadko. Zrozumiałe więc, że wyzwania przed magazynami piłkarskimi i ich rola, także informacyjna, były zupełnie inne - opisuje Adam Godlewski. - A skoro dziś mamy w TV co najmniej 15 kanałów sportowych po polsku, w których futbol jest dyscypliną dominującą, i do tego trzycyfrową liczbę (z reguły gorszych niż lepszych) portali i stron w sieci, postanowiliśmy dostosować się do obecnie obowiązujących reguł . I właśnie dlatego - przyspieszamy!” - dodaje.
Zamiast osobnego pisma w tygodniku „Piłka Nożna” będzie ukazywał się dodatek „Plus”. - Już wkrótce co siedem dni znajdziecie w kioskach i salonikach prasowych znacznie grubszy i odmieniony magazyn zawierający wszystko, co najlepszego dotąd udało się wygenerować w dwóch różnych tytułach, za to pod jednym szyldem - zapowiada Adam Godlewski.
„Piłka Nożna Plus” ukazywała się od 1986 roku, a wrześniowy numer jest 333. w jej historii. Ostatnią dużą modyfikację magazyn przeszedł wiosną 2011 roku, gdy poszerzono go o dodatek „Junior” skierowany do najmłodszych czytelników (więcej na ten temat). W ostatnim okresie pismo liczyło 100 stron (z czego 32 zajmował „Junior”) i kosztowało 6,99 zł. Od stycznia do kwietnia br. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 9 727 egz., wobec 12 204 egz. rok wcześniej, co oznacza spadek o 20,3 proc. (według danych ZKDP - zobacz szczegóły).
Z kolei średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Piłka Nożna” od stycznia do maja br. wyniosła 14 953 tys. egz., wobec 17 269 egz. rok wcześniej (to spadek o 13,4 proc. - zobacz szczegółowe dane ZKDP). W piśmie nie nastąpiły na razie zapowiadane zmiany, chociażby dlatego że ostatni numer „Piłki Nożnej Plus” będzie w sprzedaży do końca września. Tygodnik „Piłka Nożna” obecnie liczy 48 stron i kosztuje 3,99 zł.
Dołącz do dyskusji: „Piłka Nożna Plus” znika z rynku, więcej publicystyki w „Piłce Nożnej”