„Po prostu” Tomasza Sekielskiego zyskało widzów. Nowe odcinki jesienią
Program „Po prostu” Tomasza Sekielskiego w sezonie 2014/2015 oglądało średnio 760 tys. osób, o 170 tys. więcej niż rok wcześniej. TVP1 w czasie emisji audycji przegrała jednak z konkurencją.
W okresie od 10 września 2014 roku do 17 czerwca 2015 roku „Po prostu” na antenie TVP1 oglądać można było w środowe wieczory (jesienią i zimą magazyn był emitowany głównie po godz. 22.00, a wiosną - o 21.25). Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia audycji Tomasza Sekielskiego w sezonie 2014/2015 wyniosła 760 tys. osób. Przełożyło się to na 6,20 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 4,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się odcinek programu nadany 29 kwietnia br., który oglądało 1,02 mln osób.
Trzy topowe odcinki
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
29-04-2015 | 21:27:59 | 1 020 398 | 6,99% |
17-06-2015 | 21:29:56 | 1 013 003 | 7,65% |
08-04-2015 | 21:25:22 | 891 325 | 5,96% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. audycja zyskała 170 tys. widzów. Odcinki programu Tomasza Sekielskiego pokazywane w okresie od 3 września 2013 roku do 10 czerwca 2014 roku gromadziły 592 tys. widzów, co dawało TVP1 odpowiednio 5,26 proc. oraz 3,78 proc. udziału (zobacz te dane). Do lutego ub.r. „Po prostu” nadawane było o godz. 21.25, a potem godzinę rozpoczęcia audycji przeniesiono na ok. 23.00.
TVP1 w czasie emisji „Po prostu” przegrywała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajęła TVP2, emitująca w tym czasie gł. serial „Na sygnale” i filmy fabularne, co dało jej 14,31 proc. udziału. Na drugim miejscu uplasował się Polsat (gł. filmy fabularne i „Top Chef”; 9,99 proc.), a trzecia lokata wśród tzw. „wielkiej czwórki” należała do TVN (gł. „Kto poślubi mojego syna?”, „Project Runway” i filmy; 9,89 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat, a dalej uplasowały się: TVN, Dwójka i Jedynka.
Konkurencja
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 1 756 970 | 14,31% | 11,31% |
Polsat | 1 226 631 | 9,99% | 14,37% |
TVN | 1 213 448 | 9,89% | 12,36% |
TVP1 - Po prostu 3 | 760 457 | 6,20% | 4,46% |
Wpływy reklamowe przy emisji „Po prostu” w sezonie 2014/2015 wyniosły 3,85 mln zł. Dla porównania, odcinki pokazywane w analogicznym okresie rok wcześniej przyniosły z reklam 6,09 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Tomasz Sekielski informuje, że „Po prostu” wróci na antenę po wakacjach. Podpisał on już umowę z TVP na realizację programu do czerwca 2016 roku.
Dołącz do dyskusji: „Po prostu” Tomasza Sekielskiego zyskało widzów. Nowe odcinki jesienią