Poczty mailowe: Gmail zyskuje kosztem polskich portali, WP i o2 z największym udziałem ruchu
Poczta.wp.pl, Gmail i Poczta.onet.pl to najpopularniejsze serwisy poczty mailowej w Polsce. Przy czym Gmail w ostatnim roku osiągnął wzrost zasięgu, a strony Onetu i WP, podobnie jak w przypadku Interii i Gazeta.pl - spore spadki. Na WP.pl serwis mailowy zapewnia prawie połowę ruchu, a na o2.pl - ponad trzy czwarte.
We wrześniu br. witrynę Poczta.wp.pl odwiedziło 5,73 mln użytkowników, którzy wykonali 1,38 mld odsłon (w tym 19,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio sześć godzin i 30:16 minuty. Ponadto 104 mln odsłon (w tym 81,7 mln krajowych odsłon mobilnych) zanotował serwis mailowy Mini WP - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Gmail.com, należący do Google, miał 5,09 mln polskich użytkowników, a ponieważ nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric - nie wiadomo, ile odsłon wykonali ani jak dużo czasu spędzili w serwisie (podobnie jak w przypadku serwisów mailowych oferowanych przez Home.pl, Live.com i Nazwa.pl).
Witryna mailowa Onetu zanotowała 4,24 mln odwiedzających, 617,4 mln odsłon oraz średnio pięć godzin i 42:21 minuty na każdego użytkownika, natomiast w wersji Lajt.onet.pl - dodatkowe 55,9 mln odsłon (w tym 46 mln krajowych odsłon mobilnych).
Poczta.o2.pl miała we wrześniu 2,56 mln użytkowników (a także 544,8 mln odsłon oraz 6 godzin i 16:15 na przeciętnego użytkownika), a Poczta.interia.pl - 2,49 mln użytkowników (oraz 127,9 mln odsłon oraz średnio 6 godzin i 12:24 minuty na odwiedzającego). Ponadto ta druga witryna w wersji mobilnej wygenerowała 26,6 mln odsłon (w tym 21,7 mln krajowych odsłon mobilnych).
Żaden z pozostałych pięciu serwisów mailowych w zestawieniu nie przekroczył pułapu 500 tys. odwiedzających. W tej grupie znalazła się witryna należąca do jednego z portali horyzontalnych - Poczta.gazeta.pl, która zanotował 290,7 tys. użytkowników, 3,8 mln odsłon i średnio 26:44 minuty na odwiedzającego.
Czołowe poczty mailowe we wrześniu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
poczta.wp.pl |
5 734 571 |
1 384 405 324 |
19 117 767 |
06:30:16 |
26,35% |
gmail.com |
5 087 860 |
- |
- |
- |
23,38% |
poczta.onet.pl |
4 238 573 |
617 402 336 |
4 231 188 |
05:42:21 |
19,48% |
poczta.o2.pl |
2 558 428 |
544 781 089 |
49 523 376 |
06:16:15 |
11,76% |
poczta.interia.pl |
2 493 222 |
127 913 678 |
4 262 350 |
06:12:24 |
11,46% |
tlen.pl - poczta |
454 052 |
85 468 591 |
917 932 |
05:49:03 |
2,09% |
poczta.home.pl |
291 081 |
- |
- |
- |
1,34% |
poczta.gazeta.pl |
290 725 |
3 768 545 |
222 976 |
00:26:44 |
1,27% |
live.com - poczta |
209 504 |
- |
- |
- |
0,96% |
poczta.nazwa.pl |
166 000 |
- |
- |
- |
0,76% |
W czołowej piątce tylko Gmail osiągnął w skali roku wzrost liczby użytkowników - zyskał ich 648,6 tys. (to 14,6 proc. w górę). Natomiast serwis WP.pl stracił 286,5 tys. odwiedzających (4,7 proc. w dół), witryna Onetu - 249,1 tys. (spadek o 5,5 proc.), a strona o2.pl - 125 tys. (4,6 proc. w dół). Wszystkie te trzy serwisy zanotowały jednocześnie ogromne, ponad trzykrotne wzrosty liczby odsłon, które jednak wynikają przede wszystkim z przejścia w połowie br. na nową definicję odsłony (więcej na ten temat). W przypadku witryny o2.pl wielokrotnie wydłużył się również średni czas przypadający na odwiedzającego.
Poczta mailowa na Tlen.pl straciła w skali roku 245,7 tys. użytkowników (to spadek o 35,1 proc.), natomiast spore wzrosty zanotowały witryny mailowe Home.pl, Live.com i Nazwa.pl - odpowiednio 81,2 tys. (38,6 proc. w górę), 63,9 tys. (43,9 proc.) i 90,7 tys. (120,4 proc.).
Poczta.gazeta.pl miała o 15,8 tys. użytkowników i 452,7 tys. odsłon mniej niż przed rokiem (5,1 i 10,7 proc. w dół), a średni czas przypadający na odwiedzającego zmalał o 3:21 minuty (czyli o 11,1 proc.).
Czołowe poczty mailowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
wrzesień 2014 |
wrzesień 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
poczta.wp.pl |
5 734 571 |
1 384 405 324 |
06:30:16 |
6 021 075 |
406 945 109 |
06:30:20 |
gmail.com |
5 087 860 |
- |
- |
4 439 266 |
- |
- |
poczta.onet.pl |
4 238 573 |
617 402 336 |
05:42:21 |
4 487 650 |
183 650 364 |
04:45:22 |
poczta.o2.pl |
2 558 428 |
544 781 089 |
06:16:15 |
2 683 445 |
180 763 571 |
01:44:59 |
poczta.interia.pl |
2 493 222 |
127 913 678 |
06:12:24 |
2 588 600 |
141 663 513 |
05:49:02 |
tlen.pl - poczta |
454 052 |
85 468 591 |
05:49:03 |
699 732 |
67 072 161 |
01:53:19 |
poczta.home.pl |
291 081 |
- |
- |
209 926 |
- |
- |
poczta.gazeta.pl |
290 725 |
3 768 545 |
00:26:44 |
306 529 |
4 221 281 |
00:30:05 |
live.com - poczta |
209 504 |
- |
- |
145 592 |
- |
- |
poczta.nazwa.pl |
166 000 |
- |
- |
75 315 |
- |
- |
Analizując w zeszłym tygodniu wyniki 10 najpopularniejszych portali horyzontalnych, zwróciliśmy uwagę, że przewagą Onetu, WP.pl, Gazeta.pl, Interii i o2.pl nad innymi serwisami jest m.in. usługa poczty mailowe. Okazuje się, że największe znaczenie dla odwiedzalności ma ona w przypadku o2.pl i WP.pl.
Na o2.pl serwis poczty mailowej odwiedziło we wrześniu br. 76,3 proc. wszystkich użytkowników portalu (2,56 mln z 3,35 mln), wykonując aż 85,3 proc. wszystkich odsłon (544,8 mln z 638,7 mln). W przypadku WP.pl te wskaźniki wyniosły prawie 50 proc.
Na Onecie i Interii serwis mailowy odwiedza 30-35 proc. wszystkich użytkowników, generując w ten sposób 18-19 proc. wszystkich odsłon.
Z kolei na Gazeta.pl z poczty mailowej skorzystało we wrześniu zaledwie 3,1 proc. ogółu odwiedzających portal, wykonując przy tym jedynie 0,8 proc. wszystkich zanotowanych przez niego odsłon.
Czołowe poczty mailowe głównych portali (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||||
serwis |
poczta mailowa |
cały portal |
proc. RU |
proc. odsłon |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|||
wp.pl |
5 734 571 |
1 384 405 324 |
06:30:16 |
11 792 091 |
2 770 207 695 |
05:51:25 |
48,63 |
49,97 |
onet.pl |
4 238 573 |
617 402 336 |
05:42:21 |
13 820 931 |
3 203 537 595 |
05:16:37 |
30,67 |
19,27 |
o2.pl |
2 558 428 |
544 781 089 |
06:16:15 |
3 354 721 |
638 721 690 |
05:19:14 |
76,26 |
85,29 |
interia.pl |
2 493 222 |
127 913 678 |
06:12:24 |
7 089 686 |
710 674 549 |
03:41:59 |
35,17 |
18,00 |
gazeta.pl |
290 725 |
3 768 545 |
00:26:44 |
9 366 358 |
474 994 949 |
00:59:48 |
3,10 |
0,79 |
Dołącz do dyskusji: Poczty mailowe: Gmail zyskuje kosztem polskich portali, WP i o2 z największym udziałem ruchu
Dlaczego mobilne wersje poczt nie maja 100% odslon rozpoznawanych jako mobilne?