SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost TV Puls

W styczniu br. największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych zanotował Polsat. Na czele kanałów tematycznych znalazła się TVN 24. Największy wzrost zanotowała natomiast TV Puls, która zarobiła cztery razy więcej niż rok temu. Reklamodawcą numer jest Unilever.

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w styczniu br. wyniosły 121,9 mln zł i były o 44,9 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 117,7 mln zł (2 proc. mniej niż w styczniu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 81,1 mln zł, o 3,3 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 53,7 mln zł do 48,5 mln zł.

Pierwszą piątkę zamyka kanał Polsat Sport, który jest monitorowany przez TNS OBOP dopiero od marca zeszłego roku. W styczniu br. stacja ta zarobiła 23,2 mln zł i była liderem wśród kanałów tematycznych.

Na szóstym miejscu uplasowała się TV 4 z kwotą 16,6 mln zł. W stosunku do analogicznego miesiąca 2007 roku zarobiła ona o ponad 107,9 proc. więcej,

Jednak zdecydowanie najbardziej swoje wpływy reklamowe powiększyła TV Puls. Jej przychody w styczniu br. były aż o 395,4 proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 16,05 mln zł.


I 2008 ZMIANA
Polsat 121 955 921 zł 44,9%
TVN 117 701 563 zł -2,0%
TVP1 81 113 235 zł 3,3%
TVP2 48 454 727 zł -9,7%
Polsat Sport 23 203 300 zł X*
TV4 16 560 926 zł 107,9%
TV Puls 16 045 620 zł 395,4%
TVN 24 11 079 404 zł 13,8%
MTV Polska 9 046 520 zł 41,5%
TVN Siedem 8 823 902 zł 0,1%
VIVA Polska 8 165 550 zł 53,7%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 855 747 zł X*
AXN 6 939 584 zł 0,4%
4fun TV 6 156 110 zł X*
Discovery 4 939 400 zł -14,2%
TVP INFO 4 624 565 zł 18,3%
Jetix 3 841 776 zł -24,9%
VH1 Polska 3 378 445 zł -26,6%
Cartoon Network 3 356 590 zł -7,6%
TVN Style 2 691 378 zł X*


I 2007
TVN 120 086 647 zł
Polsat 84 162 694 zł
TVP1 78 507 058 zł
TVP2 53 684 178 zł
TV4 15 354 155 zł
Tele 5 9 843 188 zł
TVN 24 9 732 767 zł
TVN Siedem 8 811 179 zł
AXN 6 911 532 zł
MTV Polska 6 395 100 zł
Discovery 5 758 140 zł
VIVA Polska 5 310 980 zł
Jetix 5 115 722 zł
VH1 Polska 4 600 695 zł
Polsat Zdrowie i Uroda 4 110 768 zł
TVP INFO 3 907 780 zł
National Geographic Channel 3 711 490 zł
Cartoon Network 3 633 620 zł
TV Puls 3 238 970 zł
Hallmark 2 965 074 zł

Powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)

X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20 lub nie była uwzględniona w monitoringu

Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Polkomtel i Telekomunikacja Polska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w styczniu br.


I 2008
UNILEVER POLSKA 21 142 730 zł
POLKOMTEL 16 752 767 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 14 429 910 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLSKA 13 008 227 zł
DANONE 12 884 137 zł
NESTLE POLSKA 12 337 708 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 11 658 421 zł
GLAXOSMITHKLINE 10 703 292 zł
RECKITT BENCKISER 10 109 051 zł
L`OREAL POLSKA 10 087 747 zł
TV PROMOTION GROUP 9 638 911 zł
US PHARMACIA 9 496 754 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 7 830 348 zł
HENKEL 7 534 890 zł
ING BANK ŚLĄSKI 7 085 900 zł
KULCZYK TRADEX 6 531 010 zł
BAYER 6 517 372 zł
PTK CENTERTEL 6 448 026 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE 6 229 512 zł
MASTER FOODS POLSKA 5 940 468 zł
I 2007
NESTLE POLSKA 21 636 610 zł
UNILEVER - BESTFOODS 20 047 991 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLSKA 16 621 633 zł
L`OREAL POLSKA 14 480 225 zł
GLAXOSMITHKLINE 13 168 470 zł
US PHARMACIA 10 897 850 zł
DANONE 10 341 694 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 9 243 323 zł
AGORA S.A. 8 740 159 zł
TV PROMOTION GROUP 8 491 436 zł
HENKEL 7 392 944 zł
POLKOMTEL 7 047 549 zł
RECKITT BENCKISER 6 954 070 zł
NIVEA POLSKA 6 788 544 zł
KRAFT FOODS 6 183 635 zł
BAYER 6 143 779 zł
PTK CENTERTEL 5 993 265 zł
COLGATE - PALMOLIVE 5 188 559 zł
GRUPA ŻYWIEC 4 861 832 zł
DR. OETKER 4 554 645 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl