Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost TV Puls
W styczniu br. największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych zanotował Polsat. Na czele kanałów tematycznych znalazła się TVN 24. Największy wzrost zanotowała natomiast TV Puls, która zarobiła cztery razy więcej niż rok temu. Reklamodawcą numer jest Unilever.
Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w styczniu br. wyniosły 121,9 mln zł i były o 44,9 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).
Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 117,7 mln zł (2 proc. mniej niż w styczniu 2007 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 81,1 mln zł, o 3,3 proc. wyższą niż rok wcześniej.
Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 53,7 mln zł do 48,5 mln zł.
Pierwszą piątkę zamyka kanał Polsat Sport, który jest monitorowany przez TNS OBOP dopiero od marca zeszłego roku. W styczniu br. stacja ta zarobiła 23,2 mln zł i była liderem wśród kanałów tematycznych.
Na szóstym miejscu uplasowała się TV 4 z kwotą 16,6 mln zł. W stosunku do analogicznego miesiąca 2007 roku zarobiła ona o ponad 107,9 proc. więcej,
Jednak zdecydowanie najbardziej swoje wpływy reklamowe powiększyła TV Puls. Jej przychody w styczniu br. były aż o 395,4 proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 16,05 mln zł.
I 2008 | ZMIANA | |
Polsat | 121 955 921 zł | 44,9% |
TVN | 117 701 563 zł | -2,0% |
TVP1 | 81 113 235 zł | 3,3% |
TVP2 | 48 454 727 zł | -9,7% |
Polsat Sport | 23 203 300 zł | X* |
TV4 | 16 560 926 zł | 107,9% |
TV Puls | 16 045 620 zł | 395,4% |
TVN 24 | 11 079 404 zł | 13,8% |
MTV Polska | 9 046 520 zł | 41,5% |
TVN Siedem | 8 823 902 zł | 0,1% |
VIVA Polska | 8 165 550 zł | 53,7% |
Polsat Zdrowie i Uroda | 7 855 747 zł | X* |
AXN | 6 939 584 zł | 0,4% |
4fun TV | 6 156 110 zł | X* |
Discovery | 4 939 400 zł | -14,2% |
TVP INFO | 4 624 565 zł | 18,3% |
Jetix | 3 841 776 zł | -24,9% |
VH1 Polska | 3 378 445 zł | -26,6% |
Cartoon Network | 3 356 590 zł | -7,6% |
TVN Style | 2 691 378 zł | X* |
I 2007 | |
TVN | 120 086 647 zł |
Polsat | 84 162 694 zł |
TVP1 | 78 507 058 zł |
TVP2 | 53 684 178 zł |
TV4 | 15 354 155 zł |
Tele 5 | 9 843 188 zł |
TVN 24 | 9 732 767 zł |
TVN Siedem | 8 811 179 zł |
AXN | 6 911 532 zł |
MTV Polska | 6 395 100 zł |
Discovery | 5 758 140 zł |
VIVA Polska | 5 310 980 zł |
Jetix | 5 115 722 zł |
VH1 Polska | 4 600 695 zł |
Polsat Zdrowie i Uroda | 4 110 768 zł |
TVP INFO | 3 907 780 zł |
National Geographic Channel | 3 711 490 zł |
Cartoon Network | 3 633 620 zł |
TV Puls | 3 238 970 zł |
Hallmark | 2 965 074 zł |
Powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)
X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20 lub nie była uwzględniona w monitoringu
Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Polkomtel i Telekomunikacja Polska to firmy, które
przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w styczniu br.
I 2008 | |
UNILEVER POLSKA | 21 142 730 zł |
POLKOMTEL | 16 752 767 zł |
TELEKOMUNIKACJA POLSKA | 14 429 910 zł |
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLSKA | 13 008 227 zł |
DANONE | 12 884 137 zł |
NESTLE POLSKA | 12 337 708 zł |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 11 658 421 zł |
GLAXOSMITHKLINE | 10 703 292 zł |
RECKITT BENCKISER | 10 109 051 zł |
L`OREAL POLSKA | 10 087 747 zł |
TV PROMOTION GROUP | 9 638 911 zł |
US PHARMACIA | 9 496 754 zł |
KOMPANIA PIWOWARSKA | 7 830 348 zł |
HENKEL | 7 534 890 zł |
ING BANK ŚLĄSKI | 7 085 900 zł |
KULCZYK TRADEX | 6 531 010 zł |
BAYER | 6 517 372 zł |
PTK CENTERTEL | 6 448 026 zł |
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE | 6 229 512 zł |
MASTER FOODS POLSKA | 5 940 468 zł |
I 2007 | |
NESTLE POLSKA | 21 636 610 zł |
UNILEVER - BESTFOODS | 20 047 991 zł |
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLSKA | 16 621 633 zł |
L`OREAL POLSKA | 14 480 225 zł |
GLAXOSMITHKLINE | 13 168 470 zł |
US PHARMACIA | 10 897 850 zł |
DANONE | 10 341 694 zł |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 9 243 323 zł |
AGORA S.A. | 8 740 159 zł |
TV PROMOTION GROUP | 8 491 436 zł |
HENKEL | 7 392 944 zł |
POLKOMTEL | 7 047 549 zł |
RECKITT BENCKISER | 6 954 070 zł |
NIVEA POLSKA | 6 788 544 zł |
KRAFT FOODS | 6 183 635 zł |
BAYER | 6 143 779 zł |
PTK CENTERTEL | 5 993 265 zł |
COLGATE - PALMOLIVE | 5 188 559 zł |
GRUPA ŻYWIEC | 4 861 832 zł |
DR. OETKER | 4 554 645 zł |
Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost TV Puls