SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Trójce ubyła jedna czwarta wpływów z reklam. Duże wzrosty Radia ZET i TOK FM (Top10)

W pierwsze połowie 2024 roku stacje radiowe zwiększyły rok do roku wpływy reklamowe o 8,6 proc. Najmocniej wzrosły przychody z reklam RMF Classic, Radia ZET i TOK FM, zaś największeh spadki odnotowały rozgłośnie Polskiego Radia: Trójka i Jedynka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. Polskie Radiofot. Polskie Radio

W okresie od stycznia do czerwca br. radio zarobiło na reklamach nieco ponad 5,5 mld zł, czyli 8,6 proc. więcej niż w tym samym okresie 2023 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Pozycję reklamowego lidera utrzymuje RMF FM z wpływami z re4klam w kwocie blisko 1,8 mld zł, wyższymi rdr o 5,4 proc. Tuż za nim plasuje się Radio Zet, które na reklamach zarobiło 1,1 mld zł – 19,7 proc. więcej niż w I połowie 2023 roku. Podium zamyka Tok FM z przychodami w wysokości 162,5 mln zł, większymi rdr o 20,5 proc.

W omawianym okresie radiowa Jedynka zmniejszyła wpływy z reklam o 14,3 proc., do 134,5 mln zł, a radiowa Trójka – o 27,3 proc., do niespełna 117 mln zł. Warto w tym miejscu przypomnieć, że od kwietnia w Programie III Polskiego Radia obniżono o 60 proc. ceny reklam, co może znajdować odzwierciedlenie w spadku przychodów ce4nnikowych stacji. 

Mniej na reklamach zarobiło też radio Vox FM – 86,6 mln zł (spadek rdr o 1,7 proc.).

CZYTAJ TEŻ: Nowy ranking słuchalności. Radio ZET zyskało najwięcej

Na reklamy w RMF Classic marketerzy wydali w tym roku 91,7 mln zł (wzrost o 25,9 proc.), w Esce Warszawa – 82,7 mln zł (wzrost o 12,5 proc.), w Antyradiu – 81,9 mln zł (wzrost o 16,4 proc.), w Esce Wrocław – 77,5 mln zł (wzrost o 10,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Trójce ubyła jedna czwarta wpływów z reklam. Duże wzrosty Radia ZET i TOK FM (Top10)

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Młody, modnie ubrany z dużego miasta
Dopóki do Trójki nie wróci enerdżi i Męskie Mamrotanie, to nie będzie słuchalności. Niech ktoś to w końcu przyjmie tam do wiadomości !
odpowiedź
User
PR
Kto by się tym w PR przejmował. Oni bogaci. Korespondent w Waszyngtonie ma rezydencję z basenem za tysiące dolarów miesięcznie. Nikomu to nie przeszkadza. Poprzednia władza rozpuściła pupila. Ta nie chce zmieniać. Kto bogatemu zabroni? Tylko anteny żal
odpowiedź
User
qba
Mniejsza ilość reklam w Polskim Radiu to akurat znakomita wiadomość dla słuchaczy. Bloki reklamowe w ogóle powinny zniknąć z anten PR!
odpowiedź