Polskie studio na shortliście Titanium festiwalu Cannes Lions
Kampania "Pub Museums", której sercem jest technologia Augmented Reality (AR) przygotowana przez polskie studio kreatywne Lens That trafiła na shortlistę Titanium - najważniejszej nagrody w konkursie reklamowym Cannes Lions 2024. Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada włoski oddział LePub, za działania PR-owe oraz digitalowe - Publicis Dublin oraz Thinkhouse Ireland
Irlandzkie puby są nie tylko globalnie rozpoznawalnymi ikonami kultury, ale także znaczącymi elementami historii, które nadal odgrywają ważną rolę w społecznościach lokalnych. Po trudnych kilku latach dla branży hotelarskiej kampania Heinekena postawiła sobie za cel ochronę tego dziedzictwa i przekształcanie pubów w wirtualne muzea. Do tego zadania wykorzystano technologię Augmented Reality. Dzięki rozwiązaniom AR przygotowanym przez polskie studio kreatywne Lens That stworzono wirtualne muzea w trzech historycznych irlandzkich pubach: Toner’s Pub w Dublinie, Mother Mac’s w Limerick oraz najstarszym pubie świata, Sean’s Bar w Athlone. To działanie miało też na celu uzyskanie oficjalnej akredytacji muzeum, które zapewniłoby pubom rządowe dotacje i zwolnienia podatkowe, zazwyczaj zarezerwowane dla innych kulturalnych zabytków. Kampania wspierała także starania Vintners’ Federation of Ireland o uznanie pubów przez UNESCO jako części dziedzictwa kulturowego Irlandii.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Technologia AR, będąca kluczowym elementem kampanii, składa się z modeli i animacji 3D, animacji 2D, przewodnika audio oraz interaktywnej mapy muzeum, która pokazuje pozycję zwiedzającego względem eksponatów rozmieszczonych w pubie. Cały proces realizacji, od pomiarów pubów po kodowanie i testowanie efektów AR, trwał około trzech miesięcy. Wyzwania związane z czasem i logistyką zostały pokonane dzięki doskonałej komunikacji i współpracy między zespołami w Polsce i Irlandii oraz wsparciu platform Snapchat i 8th Wall.
Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada włoski oddział LePub, za działania PR-owe oraz digitalowe - Publicis Dublin oraz Thinkhouse Ireland. Lens That, polskie studio kreatywne, było odpowiedzialne za produkcję AR, która stała się sercem kampanii. W projekcie aktywnie uczestniczyli również właściciele i pracownicy pubów, dzieląc się historiami tych miejsc.
Kampania została zrealizowana w 3 lokalizacjach i w każdej z nich odbiła się szerokim echem wśród bywalców pubów oraz lokalnych mediów. Informacja o kampanii pojawiła się w 112 gazetach i portalach na całym świecie. Heineken planuje kontynuować te działania, zachęcając kolejne irlandzkie puby do zgłaszania swoich kandydatur do następnej edycji kampanii na stronie Heineken Pub Museums. W ten sposób firma chce nadal promować i chronić dziedzictwo irlandzkich pubów, korzystając z technologii AR, która jest nie tylko dodatkiem, ale kluczowym elementem nowoczesnego storytellingu.
Lens That to studio kreatywne specjalizujące się w rozwiązaniach z zakresu rozszerzonej rzeczywistości (AR - Augmented Reality) dla marketingu i reklamy. Studio działa od 2017 roku, od tego czasu zrealizowało ponad 600 projektów na ponad 60 rynkach na świecie i uzyskało status oficjalnego partnera takich platform jak Meta, Snapchat, TikTok i 8th Wall.
Na shortliście kategorii Titanium w tegorocznym festiwalu Cannes Lions jest polska McCann Poland za zrealizowaną we współpracy z Mastercard kampanię “Room for everyone”.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mccann-poland-na-razie-jedyna-polska-agencja-z-nominacja-do-nagrody-na-cannes-lions-festival
Dołącz do dyskusji: Polskie studio na shortliście Titanium festiwalu Cannes Lions