SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie studio na shortliście Titanium festiwalu Cannes Lions

Kampania "Pub Museums", której sercem jest technologia Augmented Reality (AR) przygotowana przez polskie studio kreatywne Lens That trafiła na shortlistę Titanium - najważniejszej nagrody w konkursie reklamowym Cannes Lions 2024. Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada włoski oddział LePub, za działania PR-owe oraz digitalowe - Publicis Dublin oraz Thinkhouse Ireland

Irlandzkie puby są nie tylko globalnie rozpoznawalnymi ikonami kultury, ale także znaczącymi elementami historii, które nadal odgrywają ważną rolę w społecznościach lokalnych. Po trudnych kilku latach dla branży hotelarskiej kampania Heinekena postawiła sobie za cel ochronę tego dziedzictwa i przekształcanie pubów w wirtualne muzea. Do tego zadania wykorzystano technologię Augmented Reality. Dzięki rozwiązaniom AR przygotowanym przez polskie studio kreatywne Lens That stworzono wirtualne muzea w trzech historycznych irlandzkich pubach: Toner’s Pub w Dublinie, Mother Mac’s w Limerick oraz najstarszym pubie świata, Sean’s Bar w Athlone. To działanie miało też na celu uzyskanie oficjalnej akredytacji muzeum, które zapewniłoby pubom rządowe dotacje i zwolnienia podatkowe, zazwyczaj zarezerwowane dla innych kulturalnych zabytków. Kampania wspierała także starania Vintners’ Federation of Ireland o uznanie pubów przez UNESCO jako części dziedzictwa kulturowego Irlandii. 

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Technologia AR, będąca kluczowym elementem kampanii, składa się z modeli i animacji 3D, animacji 2D, przewodnika audio oraz interaktywnej mapy muzeum, która pokazuje pozycję zwiedzającego względem eksponatów rozmieszczonych w pubie. Cały proces realizacji, od pomiarów pubów po kodowanie i testowanie efektów AR, trwał około trzech miesięcy. Wyzwania związane z czasem i logistyką zostały pokonane dzięki doskonałej komunikacji i współpracy między zespołami w Polsce i Irlandii oraz wsparciu platform Snapchat i 8th Wall.

Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada włoski oddział LePub, za działania PR-owe oraz digitalowe - Publicis Dublin oraz Thinkhouse Ireland. Lens That, polskie studio kreatywne, było odpowiedzialne za produkcję AR, która stała się sercem kampanii. W projekcie aktywnie uczestniczyli również właściciele i pracownicy pubów, dzieląc się historiami tych miejsc. 

Kampania została zrealizowana w 3 lokalizacjach i w każdej z nich odbiła się szerokim echem wśród bywalców pubów oraz lokalnych mediów. Informacja o kampanii pojawiła się w 112 gazetach i portalach na całym świecie. Heineken planuje kontynuować te działania, zachęcając kolejne irlandzkie puby do zgłaszania swoich kandydatur do następnej edycji kampanii na stronie Heineken Pub Museums. W ten sposób firma chce nadal promować i chronić dziedzictwo irlandzkich pubów, korzystając z technologii AR, która jest nie tylko dodatkiem, ale kluczowym elementem nowoczesnego storytellingu.

Lens That to studio kreatywne specjalizujące się w rozwiązaniach z zakresu rozszerzonej rzeczywistości (AR - Augmented Reality) dla marketingu i reklamy. Studio działa od 2017 roku, od tego czasu zrealizowało ponad 600 projektów na ponad 60 rynkach na świecie i uzyskało status oficjalnego partnera takich platform jak Meta, Snapchat, TikTok i 8th Wall.

Na shortliście kategorii Titanium w tegorocznym festiwalu Cannes Lions jest polska McCann Poland za zrealizowaną we współpracy z Mastercard kampanię “Room for everyone”

egoroczny, międzynarodowy festiwal Cannes Lion 2024 rozpocznie się 17 czerwca, a wszystkich zwycięzców poznamy 21 czerwca.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mccann-poland-na-razie-jedyna-polska-agencja-z-nominacja-do-nagrody-na-cannes-lions-festival

Dołącz do dyskusji: Polskie studio na shortliście Titanium festiwalu Cannes Lions

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl