TVP zaprezentowała scenografię Eurowizji Junior 2020. „Krąg, którego bogata symbolika ma wiele związków z naszym życiem”
Telewizja Polska zaprezentowała projekt aranżacji sceny 18. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2020. Autorem scenografii jest Anna Brodnicka.
- Poszukując najważniejszego obiektu łączącego scenografię, pomyślałam o kręgu, którego bogata symbolika ma wiele związków z naszym życiem. Krąg był zawsze symbolem doskonałości, życia i jedności. Możemy poruszać się po kręgu życia w poszukiwaniu nowego, optymalnego miejsca dla siebie. Wszyscy doświadczamy zmian podczas tej podróży, zaczynając jako dzieci, następnie jako nastolatki, w końcu stając się dorosłymi - komentuje Anna Brodnicka, która zaprojektowała scenografię 18. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2020.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Okrąg to kształt, który będzie identyfikował wizualnie tegoroczny konkurs. - Dlatego zastosujemy kuliste i okrągłe kształty wszystkich obiektów i elementów scenografii. Opierać się ona będzie na ogromnych powierzchniach multimedialnych i kilkuset urządzeniach świetlnych, by zabrać odbiorców w magiczną przestrzeń. Scenografia ma być bardzo nowoczesna, definiująca konkurs organizowany dla młodych ludzi w XXI wieku – informuje Konrad Smuga, dyrektor kreatywny konkursu.
Jak zapowiada Smuga, Telewizja Polska podczas Eurowizji Junior 2020 „wykorzysta szereg rozwiązań technicznych dotąd nie stosowanych, w tym elementy rzeczywistości rozszerzonej augmented reality”. - Mam nadzieję, że stworzymy widowisko, które tak jak ubiegłoroczne spodoba się mieszkańcom Europy, mimo że warunki w tym roku są zupełnie inne - mówi.
Występ każdego z artystów odbędzie się w zbliżonej oprawie scenicznej. Choć młodzi wokaliści nie będą mogli spotkać się osobiście, to podzielą się doświadczeniami, pokażą relacje z przygotowań i będą kontaktować się z widzami online, poprzez platformy cyfrowe Eurowizji Junior.
Hasłem tegorocznego konkursu jest „Move the World” - „Porusz świat”.
Wydarzenie odbędzie się 29 listopada w Warszawie
Eurowizja Junior 2020 odbędzie się w niedzielę, 29 listopada w Warszawie o godz. 17.00 (czasu środkowoeuropejskiego). Już po raz drugi z rzędu gospodarzem imprezy będzie Polska (a organizatorem - Telewizja Polska wspólnie z Europejską Unią Nadawców).
W tegorocznej edycji Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2020 wezmą udział młodzi artyści z 13 krajów: Armenii, Białorusi, Francji, Gruzji, Hiszpanii, Holandii, Kazachstanu, Malty, Niemiec, Rosji, Serbii, Ukrainy i Polski. Nasz kraj reprezentować będzie 10-letnia Alicja Tracz, która decyzją widzów i jurorów zwyciężyła w programie „Szansa na sukces. Eurowizja Junior”. Dziewczynka wykona utwór „I’ll Be Standing”, którego autorami są Sara Chmiel-Gromala i Andrzej Gromala „Gromee”.
18. Konkurs Piosenki Eurowizji Junior 2020 z powodu pandemii COVID-19 odbędzie się w zmienionej formule. W trosce o zdrowie wszystkich artystów oraz bezpieczeństwo imprezy wszystkie konkursowe występy artyści wykonają w studiu w swoich krajach. Koncert finałowy będzie transmitowany ze studia w Warszawie. Na miejscu będą zachowane konieczne procedury sanitarne: prezenterzy i obecni na miejscu członkowie ekipy zachowają dystans, zachowane będą wszelkie wymogi dotyczące ochrony zdrowia obecnych na miejscu osób.
Gospodarzami Eurowizji Junior 2020 będą Ida Nowakowska-Herndon (prezenterka pełniła tę funkcję w poprzedniej edycji imprezy), Małgorzata Wiktoria Tomaszewska i Rafał Brzozowski.
Ambasadorką tegorocznej Eurowizji Junior jest Vicky Gabor. W finale konkursu wystąpi ona jako zwyciężczyni poprzedniej edycji.
Relację z Eurowizji Junior 2020 będzie można oglądać na antenie TVP1, TVP ABC i TVP Polonia.
Nadawany rok temu w TVP1, TVP ABC i TVP Polonia finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior śledziło 5,34 mln osób. Przełożyło się to na 39,39 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 38,42 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (AMR na poziomie 1,93 mln osób) oraz 36,22 proc. w grupie 16-59 (AMR - 2,71 mln).
W TVP1 Eurowizję Junior 2019 śledziło średnio 4,96 mln widzów, a przynajmniej przez 1 minutę styczność z relacją miało 9,61 mln osób. W TVP ABC było to 280 tys. (1,06 mln), a w TVP Polonia - 99 tys. (816 tys.).
Dołącz do dyskusji: TVP zaprezentowała scenografię Eurowizji Junior 2020. „Krąg, którego bogata symbolika ma wiele związków z naszym życiem”