Reklamy tygodnia: Carlsberg, Hyundai, Redd’s, Netia i „Przytul hejtera” (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam znalazły się tym razem dwie zagraniczne: Hyundaia Genesis i piwa Carlsberg, dwie polskie: piwa Redd’s i GigaNagrywarki w Netii, oraz kampania społeczna „Przytul hejtera” Fundacji Dzieci Niczyje.
Redd’s, „Piwo inne niż inne”
Come back agencji PZL z reklamami piwa Redd’s po ponad dekadzie jak najbardziej udany. I jak widać nawiązanie do etnicznych korzeni jak i reklam marki sprzed lat przy jednoczesnym odświeżeniu wizerunku samego piwa okazało się całkiem trafne. Jest zabawnie i o to chodzi.
Dotychczasowa oferta smakowa Redd’sa (warianty Jabłko i Trawa Cytrynowa, Malina oraz Żurawina) została poszerzona o nową odmianę: Gruszka i Chili. Jednocześnie wprowadzane są nowe opakowania wszystkich wersji smakowych - butelki i puszki mają ciemniejszą, stonowaną kolorystykę i matowe etykiety (ma to podkreślać naturalny, piwny charakter marki). Wprowadzone zmiany promuje kampania pod hasłem „Piwo inne niż inne”. Pierwszy spot, którego emisja w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych rozpocznie się 20 kwietnia, nawiązuje do komunikacji popularnych reklam Redd’sa sprzed kilkunastu lat (z hasłami „Pędem nabędę”, „Totem potem” czy „Lane i nalane”) i etnicznych korzeni. Ponadto pojawia się w nim motyw muzyczny - piosenka kołyszącego się na sprężynkach Rastamana.
>>> Oglądaj najciekawsze spoty reklamowe na tv.wirtualnemedia.pl
Akcja reklamowa oprócz telewizji obejmuje internet, outdoor, punkty sprzedaży oraz aktywności public relations.
Agencje: PZL (kreacja), IQ Marketing (BTL), Tailor Made PR (PR), Lubię to (social media) i MEC (media).
Fundacja Dzieci Niczyje, „Przytul hejtera”
Hejtowanie w sieci jest dziś wprawdzie na porządku dziennym, ale nie można udawać, że nie ma problemu. Dobrze się stało, że wreszcie ktoś mówi o tym zjawisku głośno. Fajne w tej kampanii jest to, że pokazuje ona hejterów jako tych, z których zdaniem nie warto się liczyć, bo tak naprawdę nie mają oni nic sensownego do powiedzenia.
Fundacja Dzieci Niczyje w radiu, telewizji, prasie i na plakatach prowadzi kampanię, która zwraca uwagę na szkodliwość zjawiska hejtu i mowy nienawiści w sieci.
Działania przygotowane przez fundację Dzieci Niczyje, przy wsparciu serwisu Facebook oraz pod honorowym patronatem prezydentowej Anny Komorowskiej mają na celu walkę ze zjawiskiem internetowego hejtu i wskazanie młodzieży sposobów, w jaki można z tym zjawiskiem walczyć. Akcja kierowana jest zarówno do ofiar nienawiści w sieci, jak i samych hejterów.
>>> Przeglądaj najciekawsze reklamy z Polski i zagranicy w naszym dziale Kreacje
Na potrzeby kampanii stworzono spot telewizyjny i radiowy, reklamę prasową, a także materiały graficzne, które można wykorzystać do walki ze zjawiskiem hejtu w sieci. Elementem akcji jest także piosenka „Przytul hejtera” wraz z teledyskiem.
Reklamy z jednej strony zniechęcają do agresji w sieci, prezentując hejterów w humorystyczny sposób - jako osoby nie mające do zaproponowania światu nic, poza bezproduktywnym obrażaniem ludzi . Z drugiej strony, apelują do ofiar hejtu, by nie brały do siebie nienawistnych ocen i komentarzy w sieci. Hasło „przytul hejtera” zachęca internautów do reagowania na hejt bez agresji i eskalacji przemocy, do próby nawiązania z hejterami dialogu, uświadomienia im szkodliwości takich zachowań i zainspirowania ich do pozytywnego korzystania z sieci.
Na potrzeby akcji uruchomiono stronę przytulhejtera.pl, przygotowano także scenariusze lekcji, podczas których młodzi ludzie mogą poznać metody przeciwdziałania hejtowi i mowie nienawiści.
Hyundai, „Wiadomość w kosmos”
Kolejny dowód tego, że reklama samochodu nie musi być nudna - szkoda tylko, że na polskim rynku nie możemy oglądać dużo takich spotów. Tu samochód jest czymś więcej niż środkiem transportu. Zimna maszyna może być partnerem na całe życie pomagającym spełniać marzenia. Uznanie dla kreatywnych odpowiedzialnych za ten film, którzy innowacyjność auta pokazali metaforycznie.
Koncern Hyundai w najnowszej kampanii promuje model Genesis i jego innowacyjność. Na jej potrzeby powstał ponad 4 minutowy film, który jest emitowany w internecie. W ciągu pierwszego tygodnia emisji miał ponad 1,7 mln wyświetleń.
Spot opowiada o nastolatce Stephanie z Houston w Teksasie. Jej ojciec jest astronautą i pracuje na międzynarodowej stacji kosmicznej. Córka bardzo za nim tęskni i chce mu - w kosmos - wysłać wiadomość, że bardzo go kocha.
W reklamie pada pytanie: czy samochód może dostarczyć wiadomość w kosmos? Przy czym wiadomość ta musi być tak ogromna, jak miasto w którym mieszkam - mówi Stephanie. Dziewczynka opowiada też że jej tata pracując w kosmosie wykonuje mnóstwo eksperymentów, a w domu nie ma go od dłuższego czasu. Dodaje, że bardzo za nim tęskni i mówi też, że gdyby napisana wiadomość była naprawdę ogromna, to tata mógłby ją z kosmosu dojrzeć i pewnie zrobiłby zdjęcie, bo uwielbia fotografować.
W tym momencie w spocie pojawia się pustynia (wyschnięte dno jeziora Delamar w Nevadzie), namioty z logo Hyundaia i 11 samochodów Genesis, które rozpoczynają jazdę . Jadąc po piasku tworzą napis „Steph I love you”. Chwilę potem ojciec przesyła wiadomość do córki dziękując jej i mówiąc, że ją kocha. Spot kończy się hasłem” Wasze historie inspirują nas do innowacyjnego myślenia”.
Napis było 1,6 razy większy niż Central Park w Nowym Jorku.
Agencja: Innocean Worldwide Seul Korea
Netia: staruszkowie o GigaNagrywarce
Reklamy GigaNagrywarki wprowadzonej właśnie do oferty Netii rozgrywają się w domu spokojnej starości. Trzech pensjonariuszy przed telewizorem prowadzi zabawne dialogi: z dystansem ujawniają ułomności charakterystyczne dla ich wieku, co zarazem prezentuje główne funkcjonalności promowanej usługi.
Tą kampanią Netia wraca w swoich reklamach do humorystycznej konwencji, z której zrezygnowała, kończąc w połowie 2013 roku serię kampanii z udziałem Tomasza Kota. Dalsze reklamy firmy w dość podniosłej stylistyce pokazywały emocje jej użytkowników, zgodnie z hasłem „GigaWolność” (przeczytaj o tym więcej).
Nowa kampania jest prowadzona od 16 kwietnia w telewizji i internecie.
Agencje: Brasil (kreacja), Carat Polska i Value Media (planowanie i zakup mediów)
Carlsberg: „Prawdopodobnie najlepszy plakat na świecie”
Carlsberg pokazał tą niestandardową akcją, że faktycznie piwo tej marki jest prawdopodobnie najlepsze na świecie. I nie tylko na płaszczyźnie jakości oferowanego produktu, ale i w ramach prowadzonych akcji marketingowych. Można tylko pozazdrościć londyńczykom, których browar uszczęśliwił częstując ich darmowym piwem.
Firma Carlsberg w ramach prowadzonej kampanii reklamowej na jednej z ulic Londynu zamieściła gigantyczny billboard, z którego przechodnie mogą napić się piwa. Projekt zrealizowały firmy Fold7 i Mission Media. Billboard zainstalowano w pobliżu Old Truman Brewery w centrum Londynu. Widnieje na nim hasło „Prawdopodobnie najlepszy plakat na świecie”, nawiązujące do obecnej kampanii browaru pod przywróconym po czterech latach przerwy hasłem „Carlsberg. Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”.
W billboardzie zainstalowano nalewak do piwa, dzięki któremu każdy kto przechodzi może napić się za darmo pół litra Carlsberga. Tego, by jedna osoba nie nalała więcej, pilnuje strażnik.
Jak tłumaczą przedstawiciele koncernu, zależy im na tym by Carlsberg wychodził naprzeciw oczekiwaniom piwoszy dlatego komunikacja marki musi być niestandardowa i musi wychodzić poza klasyczne reklamy telewizyjne. Chodziło o to, by dobrze znaną marką promować w sposób, który możliwie jak najbardziej zaangażuje konsumentów.
Agencja: Fold7
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Carlsberg, Hyundai, Redd’s, Netia i „Przytul hejtera” (wideo)
dlaczego piwo nalewają sobie tylko faceci?