SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja

Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najbardziej straciła Jedynka, która miała najniższy udział w historii - wynika z najnowszej fali danych radiowych.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,9 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,7 pkt. proc. do 11,1 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,4 proc., po spadku o 1,4 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności radia. Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (w dół o 0,3 pkt. proc.).

Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz drugi w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali marzec-maj br. wyniósł 1,9 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu. Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja, po spadku udziału o 0,2 pkt. proc. do 1,5 proc.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

marzec 2011 : maj 2011

marzec 2012 : maj 2012

marzec 2013 : maj 2013

marzec 2014 : maj 2014

marzec 2015 : maj 2015

marzec 2016 : maj 2016

Radio RMF FM

25,3%

23,7%

26,9%

25,5%

24,3%

25,0%

Radio ZET

16,1%

15,6%

15,9%

15,0%

13,6%

13,9%

Jedynka

11,9%

12,0%

10,0%

9,7%

9,8%

8,4%

Trójka

8,3%

8,9%

7,2%

7,6%

8,1%

8,0%

VOX FM

1,6%

1,7%

1,6%

2,8%

4,3%

4,0%

Radio TOK FM

1,1%

1,3%

1,0%

1,3%

1,3%

1,9%

Radio Maryja

2,1%

2,5%

2,4%

1,9%

1,7%

1,5%

Antyradio

0,5%

0,6%

0,4%

0,7%

1,1%

1,3%

RMF Classic

-

-

-

-

1,1%

1,3%

Dwójka

0,5%

0,7%

0,4%

0,5%

0,5%

0,6%

Czwórka

0,4%

0,5%

0,6%

0,5%

0,5%

0,3%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,1%

0,1%

0,1%

0,2%

0,3%


Dane o rynku radiowym w ostatnim roku:

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

marzec 2015 : maj 2015

czerwiec 2015 : sierpień 2015

wrzesień 2015 : listopad 2015

grudzień 2015 : luty 2016

marzec 2016 : maj 2016

Radio RMF FM

24,3%

24,7%

25,0%

23,8%

25,0%

Radio ZET

13,6%

13,7%

14,1%

13,6%

13,9%

Jedynka

9,8%

9,7%

9,2%

9,4%

8,4%

Trójka

8,1%

7,7%

8,0%

8,4%

8,0%

VOX FM

4,3%

3,4%

4,0%

4,2%

4,0%

Radio TOK FM

1,3%

1,5%

1,3%

1,9%

1,9%

Radio Maryja

1,7%

1,8%

1,8%

2,1%

1,5%

Antyradio

1,1%

1,0%

1,1%

1,5%

1,3%

RMF Classic

1,1%

1,2%

1,1%

1,4%

1,3%

Dwójka

0,5%

0,5%

0,6%

0,6%

0,6%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,5%

0,3%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,2%

0,2%

0,2%

0,3%

N=

21 042

20 967

21 020

20 996

20 993

Dołącz do dyskusji: RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abc
Bardzo trudno coś sensownego zbudować a bardzo łatwo coś zniszczyć. Po władzach TVP przekonują się o tym władze Polskiego Radia...
odpowiedź
User
Jur
I co teraz?
Zniszczą media prywatne, czy tylko je zrepolonizują?
odpowiedź
User
Jasiu
A Eska? Dużo gimnazjalistów ich słucha a nie ma w zestawieniu...
odpowiedź