RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja
Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najbardziej straciła Jedynka, która miała najniższy udział w historii - wynika z najnowszej fali danych radiowych.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,9 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,7 pkt. proc. do 11,1 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,4 proc., po spadku o 1,4 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności radia. Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (w dół o 0,3 pkt. proc.).
Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz drugi w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali marzec-maj br. wyniósł 1,9 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu. Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja, po spadku udziału o 0,2 pkt. proc. do 1,5 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | marzec 2011 : maj 2011 | marzec 2012 : maj 2012 | marzec 2013 : maj 2013 | marzec 2014 : maj 2014 | marzec 2015 : maj 2015 | marzec 2016 : maj 2016 |
Radio RMF FM | 25,3% | 23,7% | 26,9% | 25,5% | 24,3% | 25,0% |
Radio ZET | 16,1% | 15,6% | 15,9% | 15,0% | 13,6% | 13,9% |
Jedynka | 11,9% | 12,0% | 10,0% | 9,7% | 9,8% | 8,4% |
Trójka | 8,3% | 8,9% | 7,2% | 7,6% | 8,1% | 8,0% |
VOX FM | 1,6% | 1,7% | 1,6% | 2,8% | 4,3% | 4,0% |
Radio TOK FM | 1,1% | 1,3% | 1,0% | 1,3% | 1,3% | 1,9% |
Radio Maryja | 2,1% | 2,5% | 2,4% | 1,9% | 1,7% | 1,5% |
Antyradio | 0,5% | 0,6% | 0,4% | 0,7% | 1,1% | 1,3% |
RMF Classic | - | - | - | - | 1,1% | 1,3% |
Dwójka | 0,5% | 0,7% | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,6% |
Czwórka | 0,4% | 0,5% | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,3% |
Radio Muzo.fm | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,3% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku:
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | marzec 2015 : maj 2015 | czerwiec 2015 : sierpień 2015 | wrzesień 2015 : listopad 2015 | grudzień 2015 : luty 2016 | marzec 2016 : maj 2016 |
Radio RMF FM | 24,3% | 24,7% | 25,0% | 23,8% | 25,0% |
Radio ZET | 13,6% | 13,7% | 14,1% | 13,6% | 13,9% |
Jedynka | 9,8% | 9,7% | 9,2% | 9,4% | 8,4% |
Trójka | 8,1% | 7,7% | 8,0% | 8,4% | 8,0% |
VOX FM | 4,3% | 3,4% | 4,0% | 4,2% | 4,0% |
Radio TOK FM | 1,3% | 1,5% | 1,3% | 1,9% | 1,9% |
Radio Maryja | 1,7% | 1,8% | 1,8% | 2,1% | 1,5% |
Antyradio | 1,1% | 1,0% | 1,1% | 1,5% | 1,3% |
RMF Classic | 1,1% | 1,2% | 1,1% | 1,4% | 1,3% |
Dwójka | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 0,6% | 0,6% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,3% |
Radio Muzo.fm | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,3% |
N= | 21 042 | 20 967 | 21 020 | 20 996 | 20 993 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja
Zniszczą media prywatne, czy tylko je zrepolonizują?