RMF FM najczęściej cytowanym medium w Polsce w kwietniu. W TOP15 Wirtualnemedia.pl
Z najnowszego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) wynika, że w kwietniu, po miesięcznej przerwie, na szczyt najbardziej opiniotwórczych mediów powraca RMF FM. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą tylko 17 odwołań mniej. Trzecią pozycję zajmuje Onet, na który powoływano się blisko 1,8 tys. razy. W czołowej piętnastce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce znalazły się Wirtualnemedia.pl.
Miejsce pierwsze w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów według IMM po raz kolejny zajmuje RMF FM z wynikiem ponad 2,2 tys. odwołań. W kwietniu dziennikarze stacji jako pierwsi poinformowali, że tajemniczy powietrzny obiekt wojskowy znaleziony w okolicach Zamościa w Kujawsko-Pomorskiem to pocisk powietrze-ziemia należący do polskiej armii.
Na drugiej pozycji z awansem o dwa miejsca, znalazła się Wirtualna Polska wzmiankowana przez inne tytuły mediowe także 2,2 tys. razy. Podium, podobnie do poprzedniego zestawienia, zamyka Onet z liczbą blisko 1,8 tys. odwołań.
Awans o trzy pozycje i wejście do TOP 15 notują Wirtualnemedia.pl. W kwietniu na naszych łamach ukazała się rozmowa z Pawłem Lewandowskim, podsekretarzem stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, który potwierdził, że rząd całkowicie zrezygnuje z wprowadzenia kontrowersyjnych przepisów ustawy zwanej „Lex pilot”. Proponowane regulacje zakładały, że pierwsze pięć kanałów na listach programów sieci kablowych i platform cyfrowych przypadną Telewizji Polskiej.
Wirtualna Polska liderem serwisów internetowych
W kwietniu najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym była Wirtualna Polska, do której informacji dziennikarze odwoływali się ponad 2,2 tys. razy. Kolejną pozycję zajmuje Onet z liczbą blisko 1,8 tys. cytowań. Podium zestawienia zamyka Interia wzmiankowana 1 tys. razy.
Miejsce czwarte zajmują Wirtualnemedia.pl z liczbą 661 wzmianek.
"Super Express" przed "Rzeczpospolitą" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym
Na miejsce lidera opiniotwórczych tytułów prasowych awansuje w kwietniu "Super Express", cytowany ponad 1,6 tys. razy. "Rzeczpospolita" z liczbą zaledwie 13 cytatów mniej zajęła miejsce drugie. Podium zamyka "Gazeta Wyborcza", na której artykuły, powoływano się w ubiegłym miesiącu ponad 1,4 razy.
W kwietniowym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce utrzymuje "VIva" (3577). Podium uzupełniają "Do Rzeczy" (345) oraz "Wprost" z liczbą 258 powołań w mediach.
W kategorii miesięczników i dwumiesięczników liderem jest "Forbes" z wynikiem 204 cytowań. Na miejscu drugim uplasował się miesięcznik dla kobiet "Twój Styl" cytowany w kwietniu 174 razy, a podium zamyka "Press" z wynikiem 82 powołań.
TVN24 najbardziej opiniotwórczą telewizją w kraju. RMF FM liderem w radiu
Pierwsze miejsce najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych otrzymuje TVN24 z wynikiem ponad 1,4 tys. powołań w innych mediach. Druga pozycja także należy do stacji z grupy Warner Bros. Discovery – TVN, wzmiankowanej przez inne redakcje w kraju blisko 1 tys. razy. Z awansem o jedną pozycję podium zamyka Polsat News, na który media powoływały się w kwietniu 963 razy.
RMF FM z wynikiem ponad 2,2 tys. odniesień w innych mediach stale utrzymuje się na szczycie najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Na drugim miejscu znajduje się Radio Zet wzmiankowane 1,6 tys. razy. Z awansem o cztery miejsca podium zamyka Program III Polskiego Radia z wynikiem 488 cytowań.
Money i "Rzeczpospolita" liderami w mediach ekonomiczno-biznesowych
Na pierwsze miejsce w zestawieniu portali biznesowych awansuje Money z liczbą 487 powołań. Na drugiej i trzeciej pozycji znajdują się kolejno Business Insider (403) oraz Bankier (156).
Na czwartym miejscu znalazł się Obserwator Finansowy (56). Wzrost cytowalności treści publikowanych na łamach serwisu wzrósł w kwietniu w odniesieniu do marca 2023 r. o 37 proc.
Na szczycie listy najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsca stale zajmują "Dziennik Gazeta Prawna", "Forbes", "Puls Biznesu" i "Parkiet".
Rynek Zdrowia silnym liderem mediów o tematyce zdrowotnej
Rynek Zdrowia ponownie zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu mediów o tematyce medycznej i zdrowotnej. W kwietniu na kwartalnik dziennikarze powoływali się 85 razy. Miejsce drugie należy do portalu Medonet (75), a podium zamyka Puls Medycyny (64).
Zmiany w czołówce mediów regionalnych
Liderem opiniotwórczych mediów regionalnych, za sprawą awansu o jedną pozycję, zostaje "Gazeta Krakowska" z liczbą 124 cytowań. Drugie miejsce, po awansie o trzy pozycje zajmuje Radio Kielce (98). Trzecie miejsce ex aquo zajmują "Dziennik Wschodni" oraz "Gazeta Wrocławska" – po 92 cytowania.
RASP znów liderem wydawców
Na pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw awansuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy, były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce blisko 4,9 tys. razy.
Na drugim miejscu utrzymuje się grupa Agora z łącznym wynikiem ponad 4,5 tys. wzmianek badanych tytułów (Radio Zet, Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, Plotek, Sport.pl oraz TOK FM). Podium zamyka Wirtualna Polska Media (Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się 3,2 tys. razy w innych mediach.
Analizę częstotliwości 33 799 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 30 kwietnia 2023 roku.
Dołącz do dyskusji: RMF FM najczęściej cytowanym medium w Polsce w kwietniu. W TOP15 Wirtualnemedia.pl