SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM i RMF Classic zarobiły mniej z reklam, Radio ZET i Trójka ze sporymi wzrostami (Top10)

W I kwartale br. wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły o ponad 5 proc. w porównaniu do roku ub. Zmalały w tym okresie przychody RMF FM i RMF Classic, dwucyfrowe wzrosty odnotowały z kolei m.in. Eska Wrocław, radiowa Trójka i Radio Zet – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do marca br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 2,21 mld zł. Było to 5,5 proc. więcej niż w I kwartale 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Pozycję lidera wpływów reklamowych na rynku radiowym utrzymuje wciąż RMF FM mimo przychody rozgłośni zmalały rok do roku o 7,5 proc., do 610,1 mln zł. To skutek zakończenia współpracy z Aflofarmem, który od lutego przestał emitować spoty w stacjach z Grupy RMF, a więcej zaczął inwestować w reklamy na antenach m.in. Polskiego Radia.

Drugie na podium reklamowym miejsce należy do Radia Zet, które zwiększyło w omawianym okresie przychody z reklam o 13,9 proc., do 430,3 mln zł. Trzeci w zestawieniu Program I Polskiego Radia odnotował wzrost wpływów reklamowych o 8,8 proc., do 96,5 mln zł.

W Tok FM reklamodawcy wydali 62,4 mln zł (w górę 14,2 proc.), w Vox FM – 46,5 mln zł (wzrost o 5,4 proc.), w Esce Warszawa – 31,1 mln zł (10,1 proc. w górę), w Esce Wrocław – 30,4 mln zł (21,4 proc. w górę), w RMF Classic – 27,5 mln zł (spadek o 7,2 proc.), a w Esce Poznań – 27,5 mln zł (wzrost o 9,4 proc.).

Według danych Publicis Groupe w pierwszym kwartale br. faktyczne wydatki reklamowe w radiu wyniosły 162 mln zł, o 2 mln zł mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: RMF FM i RMF Classic zarobiły mniej z reklam, Radio ZET i Trójka ze sporymi wzrostami (Top10)

72 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leopard Pietraszak
Trójka odbija się od dna. Za chwile dyrekcja odtrąbi sukces. Ciechański i Mierny jednak robią robote. W piątek było jubileuszowe wydanie listy 10. Tak dokładnie, świętowali dziesiąte wydanie listy. Takich błaznów w Polskim Radiu jeszcze nie było. Parodia Radia publicznego.
odpowiedź
User
Patologia zarządów prezes Kamińskiej
Trójka zarobiła z reklam a prezeska robi straty i takim sposobem jest na minusie. Kogo dziś zwolniła? Już wiecie?
odpowiedź
User
Maksiu
Trójka odbija się od dna. Za chwile dyrekcja odtrąbi sukces. Ciechański i Mierny jednak robią robote. W piątek było jubileuszowe wydanie listy 10. Tak dokładnie, świętowali dziesiąte wydanie listy. Takich błaznów w Polskim Radiu jeszcze nie było. Parodia Radia publicznego.


czyli nie słuchasz ale jednak słuchasz, Ty ty ty Pinokio:-)
odpowiedź