Rynek reklamowy lekko w górę. Mniejsze wydatki w telewizji, gazetach i na outdoorze
Po pięciu miesiącach br. tradycyjne media zarobiły cennikowo na reklamach 3 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosły przychody radia, magazynów, kin i indooru, spadły - telewizji, gazet i outdooru.
Wydatki na reklamę we wszystkich - poza internetem - mediach wyniosły w okresie od stycznia do maja br. 11,8 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów i autopromocji). Było to 2,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
W omawianym okresie reklamodawcy wydali więcej na reklamy w radiu, magazynach, kinach i na indoorze. Zmalały natomiast ich budżety w telewizji, dziennikach i na nośnikach reklamy zewnętrznej.
Cennikowe wpływy reklamowe (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
TELEWIZJA | 6 716 096 274 zł | 6 550 405 458 zł | -2,5 |
RADIO | 1 719 241 685 zł | 2 055 957 015 zł | 19,6 |
GAZETY | 636 992 068 zł | 624 144 854 zł | -2 |
MAGAZYNY | 1 200 482 932 zł | 1 363 904 031 zł | 13,6 |
OUTDOOR | 589 999 900 zł | 583 825 815 zł | -1 |
KINA | 561 918 014 zł | 574 178 695 zł | 2,2 |
INDOOR | 9 654 420 zł | 16 531 450 zł | 71,2 |
Razem | 11 434 386 293 zł | 11 768 947 318 zł | 2,9 |
Stacje radiowe zwiększyły wpływy z reklam o 19,6 proc., do blisko 2,1 mld zł. Wydawcy magazynów zarobili o 13,6 proc. więcej niż rok temu - 1,4 mld zł. Na reklamy w kinach przeznaczono 2,2 proc. więcej (574,2 mln zł), a na indoor - 71,2 proc. więcej (16,5 mln zł).
Wartość emitowanych reklam w telewizjach wyniosła w pierwszych pięciu miesiącach br. 6,6 mld zł , czyli 2,5 proc. mniej niż rok temu.
Na reklamy w dziennikach marketerzy wydali 624,1 mln zł, o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Z kolei firmy reklamy zewnętrznej zarobiły 583,8 mln zł, a więc 1 proc. mniej w skali roku.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamowy lekko w górę. Mniejsze wydatki w telewizji, gazetach i na outdoorze