Sephora zerwała współpracę z influencerką przez skandal łapówkarski
Olivia Jade Giannulli, amerykańska influencerka, straciła właśnie kontrakt reklamowy z siecią perfumerii Sephora. Powód? Jej rodzice za łapówki mieli zapewnić dziewczynie miejsce na prestiżowej amerykańskiej uczelni.
Olivia Jade Giannulli reklamowała kolorowe kosmetyki Sephory z linii Collection Bronze & Illuminate Palette od grudnia ubiegło roku. Jej konto na Instagramie ma 1,4 mln obserwatorów, na YouTube 1,9 mln.
Marka zawiesiła jednak współpracę z influencerką po ujawinieniu skandalu dotyczącego przejmowania na studia dzieci zamożnych obywateli w zamian za łapówki. Rodzice Oliwii, aktorka Lori Loughlin i jej mąż, projektant mody Mossimo Giannulli, zostali wraz z dziesiątkami innych osób oskarżeni m.in. o oszukiwanie na egzaminach wstępnych do college’u i fałszowani dokumentów poświadczających oceny i dodatkowe osiągnięcia w szkole średniej (np. wyniki sportowe).
- Po dokładnym przyjrzeniu się ostatnim wydarzeniom, podjęliśmy decyzję o zakończeniu współpracy z Olivią Jade Giannulli ze skutkiem natychmiastowym - czytamy w oświadczeniu Sephory. Z profili marki zniknęły też materiały promocyjne z udziałem influencerki.
Sama Lori Loughlin ("Pełna chata") w konsekwencji afery została wyrzucona z projektów telewizji Hallmark i Crown Media.
W aferę zamieszana jest też aktorka Felicity Huffman (w Polsce znana z "Gotowych na wszystko"), która już usunęła wszystkie konta w mediach społecznościowych.
FBI ustaliło, że w łapówkarski proceder zamieszanych było 40 osób. Miały zapłacić miliony dolarów za przyjęcie ich dzieci na elitarne uniwersytety, w tym Yale, Stanford, Georgetown czy Uniwersytet Południowej Kalifornii.
Dołącz do dyskusji: Sephora zerwała współpracę z influencerką przez skandal łapówkarski