SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwis „Bilda” niedostępny dla użytkowników adblockerów, a bez reklam za opłatą

Koncern Axel Springer zamknął dostęp do wszystkich treści w internetowym serwisie dziennika „Bild” użytkownikom programów blokujących reklamy. Żąda wyłączenia adblockera lub wykupienia subskrypcji za 2,99 euro miesięcznie.

Informację o wprowadzeniu restrykcji dotyczących czytelników korzystających z Adblocka Plus i innych podobnych rozwiązań Axel Springer podał we wtorek. Według zapowiedzi każdy z czytelników korzystających z adblockera, który odwiedzi należący do dziennika „Bild” serwis Bild.de zostanie poproszony o wyłączenie aplikacji blokującej reklamy, lub o wykupienie dostępu do płatnej wersji strony, na której pojawia się jedynie niewielka liczba reklam. Miesięczny koszt subskrypcji wynosi 2,99 euro.

Informacje wydawcy potwierdzają próby wejścia do serwisu Bild.de z włączonym programem Adblock Plus. Czytelnik zobaczy na głównej stronie komunikat nawołujący do dezaktywacji blockera lub wykupienia subskrypcji.

Ogłaszając swoją decyzję, Axel Springer dołącza do realizujących podobną strategię dziennika „The Washington Post” oraz brytyjskiego wydawnictwa Trinity Mirror, jest jednak od tamtych wydawców bardziej restrykcyjny. W wypadku amerykańskiego dziennika chodzi bowiem na razie o testowy mechanizm odcinania użytkowników adblockerów od treści, natomiast Trinity Mirror dopiero zapowiada możliwość blokowania dostępu do materiałów dla osób korzystających z adblockerów. Tymczasem w wypadku Bild.de cały serwis jest niedostępny bez wyłączenia aplikacji blokującej reklamy.

- Kto nie wyłączy adblockera lub nie zapłaci od teraz nie zobaczy żadnych treści na stronie Bild.de - zapowiada twardo Axel Springer. Niemiecki koncern, podobnie jak wielu innych wydawców, podejmuje coraz bardziej zdecydowane kroki, które mają być reakcją na rosnąca popularność aplikacji służących do blokowania reklam.

W ub.r. Axel Springer zanotował przychody na poziomie 1,5 mld euro, z których większość przyniósł segment internetowej reklamy. Obecnie Bild.de ma ponad 265 tys. subskrybentów, jednak pochodzące od nich opłaty przynoszą jedynie niecałe 20 mln euro przychodów. Tymczasem według badań firmy analitycznej PageFair liczba użytkowników adblockerów w Niemczech dynamicznie rośnie, ich odsetek osiągnął już 30 proc. wszystkich internautów w tym kraju. Według wewnętrznych analiz Axel Springera przed wprowadzeniem obecnych restrykcji 23 proc. użytkowników serwisu Bild.de korzystało z adblockerów.

Dołącz do dyskusji: Serwis „Bilda” niedostępny dla użytkowników adblockerów, a bez reklam za opłatą

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojteq
Ależ proszę bardzo, blokujcie dostęp do całego profilu. Sporo ludzi zmęczonych reklamami po prostu odejdzie gdzieś indziej nie mogąc znieść kolorowej choinki mrugających banerów, wyskakujących okien i beznadziejnych filmików odtwarzanych automatycznie. Nikt normalny, kto choć na chwilę miał adblocka aktywnego, nie wyłączy go, gdyż po prostu w tym momencie nie da się niektórych portali w spokoju odwiedzić.
Bild strzela sobie w stopę, ale sytuacja się zaraz sama ureguluje, jak Axel Springer zanotuje odpływ użytkowników z portalu, to samo zobaczą reklamodawcy i albo się z reklamami wycofają do popularniejszych miejsc, albo zażądają obniżenia cen za reklamę. Tak czy owak, Bild i Axel dostanie po łapach.
0 0
odpowiedź
User
jan
tam nie idzie wejść nawet po wyłączeniu adblocka
0 0
odpowiedź
User
Axe
Może Wojteq zastanowi się, co wypaca: reklamodawcy odejdą tam, gdzie klient blokuje pojawianie się reklam. Z synapsami u kolegi wszystko aby cacy?
0 0
odpowiedź