Showmax i WP na jeden dzień zakazują kobietom czytania w ramach promocji „Opowieści podręcznej 2”
W czwartek platforma Showmax przeprowadzi niestandardową akcję promocyjną drugiego sezonu „Opowieści podręcznej”, nawiązującą do fabuły serialu: opublikowany w Wirtualnej Polski artykuł będzie dostępny tylko dla mężczyzn - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Celem akcji jest podkreślenie, jak ważne są prawa kobiet. Artykuł dedykowany akcji w czwartek trafi na stronę główną WP, a po kliknięciu użytkownik zobaczy wyskakujące okienko z pytaniem „Czy jesteś kobietą?”. Mężczyźni - po wybraniu odpowiedzi „nie” - zobaczą jedynie ostrzeżenie „Uwaga! Artykuł niedostępny dla kobiet. Upewnij się, że w twoim otoczeniu żadna kobieta nie ma dostępu do treści”, po czym dalej mogą kontynuować lekturę. Kobiety natomiast nie otrzymają prawa dostępu do treści.
- Czy serwis informacyjny może ograniczyć czytelnikowi prawo do powszechnie dostępnych treści tylko ze względu na płeć? Tak. Czy się na to zgodzisz? To zależy już wyłącznie od Ciebie. Showmax przy współpracy z WP dają nam namiastkę Gileadu - świata „Opowieści podręcznej”, w którym wszystkie kobiety powoli pozbawiane były kolejnych praw, w tym prawa dostępu do słowa pisanego. WP na jeden dzień odebrała kobietom dostęp do wybranych treści - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe platformy Showmax.
W „Opowieści podręcznej” zaprezentowano dystopijną wizję świata, w którym w wyniku politycznej rewolucji kobiety pozbawione zostały wszelkich praw, w tym prawa do własnego ciała, prawa wyboru oraz prawa do czytania i pisania. Odcinki drugiego sezonu serialu udostępnia Showmax.
- Swobodny dostęp do informacji to jedna z podstaw społecznej sprawiedliwości, której wartości nie dostrzegamy na co dzień. Akcja prowadzona z Wirtualną Polską ma na celu uzmysłowienie, jak może wyglądać codzienność kobiet, jeśli nie będziemy reagować na powolne ograniczanie ich praw tu i teraz - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Marzec, PR manager Showmax.
- Brak dostępu do artykułu dla kobiet szokuje i wywołuje emocje. Fikcyjny zakaz pokazuje też jednak, jak łatwo można ograniczyć dziś wolność. Nie zgadzamy się na wybiórcze traktowanie ze względu na płeć, dlatego przyłączyliśmy się do akcji - podkreśla Marcin Ręczmin szef redakcji kultury i rozrywki Wirtualnej Polski.
To już kolejna akcja Showmax związana z serialem „Opowieść podręcznej”, której celem jest zwrócenie uwagi na istotę walki o prawa kobiet. Poprzedzały ją linia odzieżowa „Ostatnia kolekcja”, „Na początku było słowo” - akcja społeczna z Hanną Lis, Weroniką Rosati i Małgorzatą Rozenek-Majdan przeciwko nienawiści wobec kobiet w internecie oraz limitowana kolekcja koszulek MOMU z hasłem przewodnim serialu „Nolite te bastardes carborundorum”.
Wszystkie działania wspierają finansowo Centrum Praw Kobiet, które na przestrzeni ostatnich lat straciło państwowe dofinansowanie. Za koncept kreatywny i komunikację akcji „Artykuł zakazany dla kobiet” odpowiada agencja Flywheel PR.
Dołącz do dyskusji: Showmax i WP na jeden dzień zakazują kobietom czytania w ramach promocji „Opowieści podręcznej 2”