Spadła odwiedzalność stron sportowych. Na czele WP SportoweFakty, mocno w górę WRC.net.pl (TOP10)
We wrześniu br. 10 czołowych serwisów sportowych miało o 21 proc. odsłon i 18 proc. łącznego zasięgu mniej niż przed rokiem. Zdecydowanym liderem mimo spadku pozostają WP SportoweFakty, mocno zmalała odwiedzalność witryn TVP Sport, „Przeglądu Sportowego” i Polsat Sport, a bardzo duży wzrost osiągnął WRC.net.pl.
WP SportoweFakty, stanowiące część sportową WP.pl, we wrześniu br. odwiedziło 5,57 mln internautów, co dało 20,12 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali na stronie 144,31 mln odsłon, na każdego przypadło średnio 25,9 odsłon - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest zdecydowanym liderem we wszystkich tych statystykach, miał ponad 460 tys. więcej użytkowników niż zajmująca drugie miejsce sekcja sportowa Onetu (Ringier Axel Springer Polska) i więcej odsłon niż cztery kolejne witryny z zestawienia łącznie.
W dziale sportowym Onetu 5,1 mln internautów wykonało 57,18 mln odsłon, a na Sport.pl (Agora) 3,65 mln użytkowników wygenerowało 46 mln odsłon. Po kilkadziesiąt mln odsłon miały jeszcze dział sportowy Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) i Meczyki.pl. Pierwszy serwis zanotował 2,18 mln odwiedzających i 27,19 mln odsłon, a drugi - 1,49 mln użytkowników i 31,67 mln odsłon. Natomiast na WRC.net.pl 2,49 mln internautów wykonało 12,35 mln odsłon.
W dalszej części zestawienia są witryny sportowe mediów pozainternetowych. Dział o sporcie na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) zanotował 1,4 mln użytkowników i 6,45 mln odsłon, a analogiczna sekcja na TVP.pl - 1,37 mln użytkowników i 9,07 mln odsłon.
W serwisie „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) 1,35 mln internautów wykonało 13,46 mln odsłon, a na Polsatsport.pl 1,25 mln użytkowników wykonało 7,81 mln odsłon.
Dziesięć czołowych serwisów sportowych we wrześniu br. miało łącznie 25,85 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności) i 355,51 mln odsłon, co wobec 27,13 mln odwiedzających i 452 mln odsłon rok wcześniej oznacza spadek odpowiednio o 4,7 i 21,3 proc.
Łączny zasięg witryn procentowo zmniejszył się mocniej niż liczba użytkowników - z 96,19 do 79,1 proc., czyli o 17,09 pkt proc. i 17,8 proc. Wynika to z faktu, że we wrześniu br. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w badaniu Gemius/PBI na 27,7 mln, a rok wcześniej - na 28,2 mln.
WP SportoweFakty zanotowały spadek o 790,6 tys. użytkowników (12,4 proc.), 2,43 pkt proc. zasięgu (10,8 proc.) i 47,13 mln odsłon (24,6 proc.). Dział sportowy Onetu przy wzroście liczby odwiedzających o 12,7 tys. (0,2 proc.) i zasięgu o 0,39 pkt proc. (2,2 proc.) stracił 28,3 mln odsłon (33,1 proc.).
Znacząco zmalała też odwiedzalność kilku innych witryn. Sekcja sportowa Interii zanotowała spadek o 333,8 tys. użytkowników (13,3 proc.), 1,04 pkt proc. zasięgu (11,7 proc.) i 4,01 mln odsłon (12,9 proc.), serwis TVP Sport - o 493,7 tys. użytkowników (26,5 proc.), 1,66 pkt proc. zasięgu (25,1 proc.) i 9,16 mln odsłon (50,2 proc.), Przegladsportowy.pl - o 966,9 tys. odwiedzających (41,8 proc.), 3,34 pkt proc. zasięgu (40,7 proc.) i 6,12 mln odsłon (31,2 proc.), a Polsatsport.pl - o 411,3 tys. użytkowników (24,8 proc.), 1,37 pkt proc. zasięgu (23,3 proc.) i 2,47 mln odsłon (24 proc.).
Meczyki.pl przy wzroście liczby użytkowników o 227,4 tys. (18 proc.) i zasięgu o 0,91 pkt proc. (20,3 proc.) straciły 232,8 tys. odsłon (0,7 proc.), natomiast w dziale sportowym SE.pl ubyło 90,9 tys. odwiedzających (6,1 proc.) i 0,23 pkt proc. zasięgu (4,3 proc.), za to liczba odsłon zwiększyła się o 2,06 mln (47 proc.).
Jako jedyny duży wzrost osiągnął WRC.net.pl. Liczba użytkowników serwisu zwiększyła się ponad dwukrotnie, o 1,6 mln (179,6 proc.), zasięg - o 5,85 pkt proc. (185,1 proc.), a liczba odsłon - ponad trzykrotnie, o 9,29 mln (302,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Spadła odwiedzalność stron sportowych. Na czele WP SportoweFakty, mocno w górę WRC.net.pl (TOP10)
Bo to same galerie :D