Spotify kupił firmę, dzięki której Val Kilmer przemówił w filmie "Top Gun: Maverick"
Właściciel Spotify, platformy streamingu audio, kupił brytyjską firmę Sonantic. To ona stworzyła program wykorzystujący sztuczną inteligencję do generowania mowy. Kwota transakcji nie jest znana.
O firmie Sonantic zrobiło się głośno w ostatnich tygodniach. A to za sprawą Vala Kilmera, hollywoodzkiego aktora, którego znów można zobaczyć w kinie. Tym razem w filmie "Top Gun: Maverick". Ponownie Tom Cruise wciela się w Pete'a "Mavericka" Mitchella. Aktor jeszcze przed premierą zapewniał, że nowy film klimatem przypominać będzie swego poprzednika z 1986 r. Maverick tym razem jest instruktorem w prestiżowej szkole lotnictwa. Val Kilmer powrócił jako Tom "Iceman" Kazansky, rywal głównego bohatera.
Dla fanów aktora to zaskoczenie, bo Kilmer musiał przerwać swoją filmową karierę przez poważną chorobę. Lekarze zdiagnozowali u niego raka gardła. Aktor nie może mówić. Mimo to w najnowszym filmie można Kilmera usłyszeć. Jest to możliwe dzięki nowoczesnej technologii wspieranej przez sztuczną inteligencję. Odpowiada za nią brytyjska firma Sonantic, która zebrała wcześniejsze nagrania z głosem aktora. Teraz to algorytm go naśladuje, a efekty słychać w filmie "Top Gun: Maverick".
W poniedziałek (13 czerwca) ujawniono, że właściciel platformy Spotify kupuje Sonantic. Na razie nie ujawniono żadnych szczegółów dotyczących tej transakcji. Spotify potwierdziło jedynie zakup brytyjskiej firmy, dodając, że "zidentyfikowała kilka potencjalnych możliwości wykorzystania funkcji zamiany tekstu na mowę" na swojej platformie.
- Jako lider w dziedzinie audio Spotify zawsze poszukuje nowych sposobów na tworzenie wyjątkowych doświadczeń, które pokochają nasi użytkownicy. Dlatego dzisiaj cieszymy się, że możemy podzielić się naszym zamiarem nabycia Sonantic, dynamicznej platformy głosowej AI, która tworzy z tekstu przekonujące, zróżnicowane i oszałamiająco realistyczne głosy - czytamy w komunikacie Spotify.
Plany Spotify: miliard użytkowników w 2023 r.
Spotify jest obecnie największym i najbardziej popularnym na świecie serwisem muzycznego streamingu. Na koniec 2021 r. platforma miała globalnie 180 mln płacących subskrybentów, zaś całkowita liczba użytkowników osiągnęła poziom 406 mln. Najnowsze dane mówią zaś o tym, że ze Spotify korzysta obecnie 422 mln internautów na świecie.
Wzrost liczby subskrybentów Spotify Premium przełożył się na przychody z tego tytułu w wysokości 2,29 mld euro w czwartym kwartale 2021 r., co oznacza wzrost o 5 proc. w ujęciu kwartalnym i wzrost o 22 proc. rok do roku.
Oprócz muzyki, podcastów i audiobooków Spotify planuje w ciągu najbliższych 10 lat wprowadzić nowe rodzaje treści, które zwiększą średni przychód na użytkownika. Według zapowiedzi, Spotify znajduje się na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest miliard użytkowników do 2030 r.
Dołącz do dyskusji: Spotify kupił firmę, dzięki której Val Kilmer przemówił w filmie "Top Gun: Maverick"