Sprzedaż „Faktu” spadła do 140 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 48 tys.
Średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich w drugim kwartale br. wyniosła 388 129 egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W drugim kwartale 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 140 529 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 81 659 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media).
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 48 328 egz.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 34 022 egz.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 636 egz.).
Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 140 egz.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 14 927 egz.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 270 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 618 egz.).
Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 388 129 egz.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w drugim kwartale br. wyniosła 388 129 egz.
„DGP” na czele e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (16 740 egz.), „Rzeczpospolita” (14 121 egz.) i „Puls Biznesu” (10 185 egz.).
W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 77 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 60 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 55 proc.
PBC nie monitoruje liczby subskrypcji cyfrowych gazet. Tutaj liderem jest "Gazeta Wyborcza", która na koniec marca br. miała 290 tys. subskrybentów.
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła do 140 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 48 tys.