„Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród pism motoryzacyjnych w sierpniu
W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2017 roku zmniejszyła się o 12,37 proc. i wyniosła 102 005 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 5,18 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 54 658 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 34 025 egz. Zwiększył się o 32,04 proc. - był to największy spadek w zestawieniu wszystkich tytułów.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 30 890 egz., po spadku o 16,42 proc.
Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista), który awansował z miejsca czwartego. Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 6 821 egz., po wzroście o 8,94 proc. - jedynym w zestawieniu wśród wszystkich pism.
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 15,06 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 7,45 proc.
Wśród miesięczników największy wzrost, wynoszący 23,77 proc., miał tutaj „Auto Świat Poradnik”. Jako jedyne straciło tutaj „Auto-Moto” - było to 20,67 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród pism motoryzacyjnych w sierpniu
Kto to przygotował?
Oj chyba był "wczorajszy".