SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I kwartale

W pierwszym kwartale br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 81 097 egz. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku była ona niższa o 24,10 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 19,17 proc. do 39 208 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 15 452 egz., po wzroście o 0,80 proc. - jedynym wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Na drugie miejsce spadło „W Sieci Historii” (Fratria). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 14 488 egz. (obniżyła się ona o 19,65 proc.).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy w pierwszym kwartale br. wyniósł 10 001 egz., po spadku o 29,89 proc. największym w zestawieniu wszystkich pism.

W marcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera popularnonaukowego miesięcznika, czyli „Świata Wiedzy”, wyniosła 71 568 egz., po spadku względem marca 2017 roku o 27,75 proc. (największym w obu segmentach). Z kolei wynik „Focus” wyniósł 35 844 egz., po spadku o 27,62 proc.

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 14 768 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 16,34 proc. Drugi był miesięcznik „Uważam Rze Historia” (11 312 egz.; spadek o 13,71 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I kwartale

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mm
...a nagłówek nad dynamicznymi wykresami - "o ogrodnictwie" ;-)
0 0
odpowiedź
User
wojtek
To sie nazywa kreatywna ksiegowosc: NH sprzedal w pierwszym kwartale 30 tys egzemplarzy, a WSH 43 tysiace, ale dziwnym trafem to wlasnie NH zostal kwartalnym liderem, bo WM nie potrafi poradzic sobie z efemerydami, ktore czasem wychodza a czasem nie.
0 0
odpowiedź