Starcom MediaVest Group wprowadza regionalną strukturę, Saatchi & Saatchi z niej rezygnuje
Starcom MediaVest Group (SMG) tworzy pięć regionalnych oddziałów na świecie, rezygnując z podziału na dynamiczne i stabilne rynki. Saatchi & Saatchi wybiera odwrotny kierunek, likwidując regionalną strukturę i wprowadzając klastry.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/StarcomMediaVestGroup-logo.png)
Od czterech lat organizacja działalności Starcom MediaVest Group, sieci należącej do Publicis Groupe, opierała się na modelu uwzględniającym dynamikę rozwoju poszczególnych rynków. Teraz firma ogłosiła, że zmienia dotychczasową strukturę wprowadzając 5 regionalnych oddziałów odpowiedzialnych za obszary APAC (Azja-Pacyfik), EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka), LATAM (Ameryka Łacińska), Północną Amerykę i Północną Azję.
W komunikacie związanym z restrukturyzacją szefostwo Starcom MediaVest Group wyjaśnia, że nowy model biznesowy jest odpowiedzią na kierunek, w którym zmierzają obecnie klienci sieci, i ma zapewnić sprawne funkcjonowanie oraz komunikację pomiędzy konkretnymi komórkami firmy w dobie rosnącego znaczenia cyfrowych treści oraz spersonalizowanego przekazu reklamowego.
Wraz ze zmianą struktury funkcjonowania Starcom MediaVest Group planowane są też personalne roszady w kierownictwie firmy. Szefem regionu APAC zostanie Mike Amour. Iain Jacob, który w poprzednim modelu odpowiadał za segment dynamicznych rynków będzie kierował obszarem EMEA. Z kolei dyrektor likwidowanego oddziału rynków wschodzących Matt Blackborn obejmie nowo utworzone stanowisko szefa do spraw globalnych inwestycji.
W kierunku przeciwnym do tego, który obrało SMG, podąża obecnie sieć Saatchi & Saatchi, także należąca do Publicis Groupe. W jej wypadku model regionalny zostanie zastąpiony strukturą opartą na dwóch klastrach. Pierwszy z nich będzie obejmował ustabilizowane rynki, takie jak USA, Wielka Brytania, Niemcy i Chiny. Na czele tego segmentu stanie Chris Foster, który wcześniej kierował regionem APAC.
Drugi z klastrów obejmujący rynki wschodzące (Ameryka Łacińska, Azja - Pacyfik, Afryka i Środkowy Wschód) będzie nadzorowany przez Justina Billingsleya, dotychczas COO w likwidowanym regionie EMEA.
Robert Senior, CEO Saatchi & Saatchi, wyjaśnia, że jej celem jest zlikwidowanie sztucznych granic, które obecnie nie mają dla biznesu większego znaczenia. Natomiast zupełnie inne potrzeby mają klienci funkcjonujący na rozwijających się rynkach, a inne ci działający na ustabilizowanych biznesowo obszarach. Stąd nowy podział wprowadzony w Saatchi & Saatchi.
Dołącz do dyskusji: Starcom MediaVest Group wprowadza regionalną strukturę, Saatchi & Saatchi z niej rezygnuje