SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strategy Analytics: 94 mln smartfonów sprzedanych w IV kw.

Globalna sprzedaż smartfonów wzrosła w IV kwartale 2010 roku o 78 proc. w ujęciu rocznym, do rekordowego poziomu 94 milionów urządzeń - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

Spośród trzech największych dostawców, najszybszy wzrost zanotowało Apple, którego iPhone sprzedał się w prawie dwukrotnie większej liczbie niż rok wcześniej. Dzięki temu firma z Cupertino zdobyła 17 proc. udziału w rynku i utrzymała swoją niewielką przewagę nad Research In Motion (producent BlackBerry).

W całym 2010 roku na świecie sprzedano 293 miliony smartfonów, czyli prawie dwa razy więcej niż w roku 2008 (151 mln) i 2009 (175 mln). Firmy Nokia, RIM i Apple nie dominowały już tak jak we wcześniejszych latach - łączny rynkowy udział czołowej trójki zmniejszył się w porównaniu z rokiem 2009 z 73 do 67 proc. Stało się tak przede wszystkim na skutek rosnącej popularności urządzeń opartych na platformie Android, oferowanych przez takich producentów jak Samsung, Motorola, HTC czy Sony Ericsson.

Nokii jako pierwszej firmie udało się przekroczyć w jednym roku granicę 100 milionów sprzedanych smartfonów. To osiągnięcie przyćmiewa jednak znaczący spadek kwartalnego udziału w rynku, jaki zanotował fiński producent - z 39 proc. w IV kw. 2009 r. do 30 proc. w IV kw. 2010 r.

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy spadek o 4 pkt. proc. (z 20 do 16 proc. udz. w ryn.) zanotował też RIM, do czego przyczyniła się ograniczona obecność kanadyjskiej firmy w szybko rozwijającym się segmencie urządzeń z dotykowymi ekranami.

Globalna sprzedaż smartfonów i udział w rynku - IV kw. 2010 r.

Sprzedaż smartfonów (w mln sztuk) IV kw. 2009 2009 IV kw. 2010 2010
Nokia  20.8  67.8  28.3  100.1 
RIM  10.7  34.5  14.6  48.8 
Apple  8.7  25.1  16.2  47.5 
Pozostali 13.7  47.3  35.0  96.5 
Suma 53.9  174.7  94.1  292.9 
Udział w rynku IV kw. 2009 2009 IV kw. 2010 2010
Nokia  38.6%  38.8%  30.1%  34.2% 
RIM  19.9%  19.7%  15.5%  16.7% 
Apple  16.1%  14.4%  17.2%  16.2% 
Pozostali 25.4%  27.1%  37.2%  32.9% 
Suma 100.0%  100.0%  100.0%  100.0% 
Wzrost rok do roku IV kw. 2009 2009 IV kw. 2010 2010
Nokia  37.7%  12.1%  36.1%  47.6% 
RIM  40.8%  46.8%  36.4%  41.4% 
Apple  97.7%  83.1%  86.2%  89.3% 
Pozostali -0.2%  -11.5%  155.5%  103.9% 
Suma 32.0%  15.6%  74.6%  67.6%


 

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 94 mln smartfonów sprzedanych w IV kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl