SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strony główne: WP z mniejszą przewagą nad Onetem

Strona główna WP.pl straciła w lipcu więcej użytkowników niż analogiczna witryna Onetu, ale pozostaje liderem zasięgowym. Spore spadki zanotowały strony główne Interii i portalu Radia ZET.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu br. stronę główną WP (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 7,91 mln użytkownika, czyli 26,75 proc. wszystkich internautów w Polsce, spędzając średnio po 57 minut i 24 sekundy. Analogiczna witryna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnęła 7,8 mln internautów (co dało 26,35 proc. zasięgu), przeciętnie na 48 minut i 18 sekund.

Kolejne strony główne mają po ok. połowy mniej użytkowników. Na Interii (Grupa Interia-Polsat) taka witryna zanotowała 4,8 mln odwiedzających, 16,24 proc. zasięgu oraz 30 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 3,48 mln użytkowników, 11,75 proc. zasięgu oraz 18 minut i 18 sekund średniego czasu.

Stronę główną o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 1,91 mln internautów (6,46 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie 4 minuty i 21 sekund. W drugiej części zestawienia są strony główne trzech portali tytułów prasowych. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) taka witryna miała 1,32 mln użytkowników, 4,46 proc. zasięgu oraz 9 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania, na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 744,7 tys. internautów, 2,52 proc. zasięgu oraz 5 minut i 14 sekund średniego czasu, a na Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - 253,4 tys. użytkowników, 0,86 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu.

Natomiast strona główna portalu Radia ZET (Eurozet) przyciągnęła 385,9 tys. internautów (1,3 proc. zasięgu), każdego średnio na minutę i 59 sekund, a analogiczną witrynę naTemat.pl odwiedziło 364,5 tys. użytkowników (1,23 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 4 minuty i 49 sekund.

Miesiąc do miesiąca na stronie głównej WP ubyło 440 tys. użytkowników (5,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 15 sekund (6 proc.). W konsekwencji witryna straciła część przewagi zasięgowej nad stroną główną Onetu, która zanotowała spadek o 225,2 tys. internautów (2,8 proc.) oraz 2 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania (4,3 proc.).

Spadki w obu statystykach zanotowała też analogiczna witryna Interii: o 89,9 tys. odwiedzających (1,8 proc.) i 15 sekund średniego czasu korzystania (0,8 proc.). Natomiast strona główna Gazeta.pl straciła 90,6 tys. użytkowników (2,5 proc.), zyskując minutę i 43 sekundy przeciętnego czasu (10,3 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na Fakt.pl strona główna zyskała 59,8 tys. internautów (4,7 proc.), a na Wprost.pl - 50,1 tys. (24,6 proc.). Przy czym w pierwszej witrynie średni czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o 4 sekundy (0,7 proc.), a w drugiej - o minutę (19,8 proc.).

Z kolei strona główna portalu Radia ZET zanotowała spadek liczby użytkowników o 133,2 tys. (25,7 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 4 sekundy (3,5 proc.), a analogiczna witryna naTemat.pl - spadek o 59,4 tys. odwiedzających (14 proc.) i wzrost średniego czasu o 35 sekund (13,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Strony główne: WP z mniejszą przewagą nad Onetem

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
moj nick
Gdy dowiedziałem się z onet należy do niemców czyli Ringier Axel Springer przestałem tam zaglądać.

0 0
odpowiedź
User
GGG
Brawo SE.pl! Świetny wynik, widac ze ostatnie zmuany przynoszą efekt!
7 5
odpowiedź
User
Rew
Interia wyłączyła komentarze i notuje spadek zasięgu brawo
13 5
odpowiedź