SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Światowy Dzień Telewizji pod hasłem różnorodności

21 listopada po raz dwudziesty trzeci obchodzony jest Światowy Dzień Telewizji. To data ustanowiona przez Organizację Narodów Zjednoczonych w ramach docenienia roli, jaką pełni telewizja, która zwraca uwagę opinii publicznej na istotne kwestie gospodarcze i społeczne.

Tegoroczny, 23. Światowy Dzień Telewizji jest obchodzony pod hasłem „różnorodności”. Obejmuje ona dwa wymiary: różnorodności kontentu – chodzi o jakościowe, bezpieczne treści, które mają wzbudzać ciekawość i zaangażowanie widzów; oraz różnorodności społecznej – temat coraz częściej podejmowany w produkcjach telewizyjnych i reklamach.

- Sposób konsumpcji mediów w erze digitalizacji nieustannie ewoluuje pod wpływem zmian, które zachodzą w stylu życia społeczeństwa dzięki nowy technologiom. Kluczowa dla widzów stała się swoboda, rozumiana jako szeroki wybór dopasowanych treści oraz możliwość ich konsumpcji w dowolnym miejscu i czasie. To właśnie różnorodność kontentu oraz dróg jego dotarcia do konsumenta stała się kierunkiem rozwoju telewizji, który możemy współcześnie obserwować na rynkach całego świata - uważa Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju produktu reklamowego TVN Media.

W związku z tegorocznym tematem Światowego Dnia Telewizji, TVN Media przypomina raport z badania „Diversity in advertising in UK” w którym Adobe Digital Insights ujawnia, że klienci są bardziej skłonni zaufać marce, która wykazuje większą różnorodność w swoich reklamach.

Spośród badanych w Wielkiej Brytanii, aż 65 proc. uważa różnorodność w reklamie za istotną. Znacząca liczba – 26 proc. stwierdziła, że jest bardziej skłonna kupować produkty od marek prezentujących różnorodne płcie, rasy oraz orientacje w reklamach. Liczba odpowiedzi rośnie do 40 proc.  w przypadku respondentów środowiska LGBTQ+.

Święto telewizji na całym świecie jest promowane przez ACT (Association of Commercial Television), egta (Association of TV and radio sales houses) oraz EBU (European Broadcaster Union).

Dołącz do dyskusji: Światowy Dzień Telewizji pod hasłem różnorodności

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janus
Ja nie mam nic przeciwko. Ale generalnie lgiebeciaki powinni sami płacić za wizyty w proktologa. Bo tak igrać ze zdrowiem nie można.
odpowiedź