“Szpilki na Giewoncie” z mniejszą widownią, 19 mln zł z reklam
Trzeci sezon serialu “Szpilki na Giewoncie” miał mniej widzów niż nadawana rok wcześniej premierowa seria obyczajowej produkcji, ale Polsat utrzymał w paśmie jej emisji pozycję lidera rynku. Wpływy reklamowe wyniosły 19 mln zł.
Średnia widownia trzeciej odsłony “Szpilek” wyniosła 2,07 mln osób, co dało stacji 19,08 proc. udziału w grupie 4+ i 21,38 proc. w 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, emitowana w analogicznym okresie ub.r. pierwsza seria miała 2,62 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 23,41 proc. i 25,65 proc.
Mimo spadku widowni serialu, Polsat w czasie jego emisji pozostał liderem oglądalności. Na drugim miejscu znalazła się TVP 1 z udziałem wynoszącym 16,20 proc. Stacja ta nadawała wtedy “Sprawę dla reportera” i filmy fabularne. Trzeci był TVN (15,90 proc.; “Kuchenne rewolucje”, filmy), a czwarta - TVP 2 (10,42 proc., filmy). W grupie komercyjnej drugie miejsce za Polsatem zajął TVN, a trzecia była Dwójka.
Produkcję oglądały głównie kobiety, widzowie między 30. a 59. rokiem życia, mieszkańcy małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem średnim. Wpływy reklamowe drugiego sezonu wyniosły 19,07 mln złotych, czyli o 300 tys. mniej niż przy pierwszej serii (dane cennikowe, bez rabatów).
Polsat jest zadowolony z wyników oglądalności “Szpilek”. Stacja nie zdecydowała jednak jeszcze, czy na pewno powstanie kolejny sezon serialu i kiedy zobaczą go widzowie. Pewien problem stanowi fakt, że odtwarzająca główną rolę w produkcji Magda Schejbal niedawno urodziła dziecko.
Widownia “Szpilek na Giewoncie” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
01-09-2011 | 1 877 848 | 18,60% | 17,96% |
08-09-2011 | 2 023 788 | 18,99% | 21,24% |
15-09-2011 | 1 937 160 | 17,32% | 17,79% |
22-09-2011 | 1 995 324 | 19,19% | 22,90% |
29-09-2011 | 2 099 550 | 19,95% | 22,76% |
06-10-2011 | 1 947 636 | 17,81% | 19,85% |
13-10-2011 | 2 110 024 | 19,14% | 21,71% |
20-10-2011 | 2 207 831 | 19,20% | 23,97% |
27-10-2011 | 2 192 523 | 19,33% | 22,92% |
03-11-2011 | 2 030 390 | 19,30% | 19,34% |
10-11-2011 | 2 156 408 | 19,10% | 22,66% |
17-11-2011 | 2 161 935 | 20,20% | 22,88% |
24-11-2011 | 2 208 961 | 19,98% | 21,66% |
Średnia | 2 073 035 | 19,08% | 21,38% |
Oglądalność konkurencji w czasie nadawania serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat-Szpilki | 2 073 035 | 19,08% | 21,38% |
TVP 1 | 1 747 439 | 16,20% | 9,72% |
TVN | 1 715 571 | 15,90% | 19,15% |
TVP 2 | 1 124 424 | 10,42% | 10,80% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 33,68% | 70 |
Kobiety | 66,32% | 128 | |
Wiek | 4-9 | 1,46% | 25 |
10-15 | 4,02% | 59 | |
16 - 19 | 3,82% | 68 | |
20 - 24 | 5,28% | 67 | |
25 - 29 | 6,88% | 77 | |
30 - 34 | 8,90% | 108 | |
35 - 39 | 10,32% | 140 | |
40 - 44 | 7,27% | 113 | |
45 - 49 | 10,35% | 151 | |
50 - 54 | 13,27% | 165 | |
55 - 59 | 10,03% | 129 | |
60 | 18,40% | 91 | |
Wlk. miasta | Wieś | 38,52% | 98 |
< 50 tys. | 25,99% | 108 | |
50-100 tys. | 8,45% | 98 | |
100-200 tys. | 8,28% | 102 | |
> 200 tys. | 18,75% | 93 | |
Zawód | Top management | 8,81% | 102 |
Pracownicy średniego szczebla | 19,36% | 129 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,19% | 106 | |
Emeryci | 28,04% | 109 | |
Inni | 22,59% | 74 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 44,66% | 99 |
Średnie | 37,76% | 128 | |
Wyższe | 12,09% | 96 | |
Inne | 5,49% | 43 |
Dołącz do dyskusji: “Szpilki na Giewoncie” z mniejszą widownią, 19 mln zł z reklam