SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Max” i „Super TV” z większą sprzedażą po zmianie w dwutygodniki

W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jedynie „Tele Max” i „Super TV”, będące wcześniej tygodnikami.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku wyniosła 366 481 egz. Była ona o 3,73 proc. mniejsza, niż w analogicznym okresie 2013 roku.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 199 575 egz., po spadku o 7,78 proc.

Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w okresie od 31 marca (wtedy stał się dwutygodnikiem) do końca czerwca br. wyniósł 182 879 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 172 024 egz.

Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w  okresie od 7 kwietnia do końca czerwca br. wynoszącym 159 916 egz. W I półroczu ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 151 404 egz.

„Telemax” i „Super TV” zmieniając częstotliwość wydawniczą zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).

Warto dodać, iż średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Tele Max” w I kwartale br. wyniosła 157 621 egz. Natomiast „Super TV” w tym okresie średnio sprzedawał się w liczbie 141 037 egz. (zobacz te dane).

Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I półroczu br. na poziomie 59 361 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 14,80 proc.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tele Świat

549 541

366 481

366 481

561 494

388 353

380 661

TV14

323 024

199 575

199 575

324 118

216 410

216 410

Tele Max (dwutygodnik)

291 386

182 879

182 879

261 301*

172 024*

172 024*

Super TV

277 716

159 916

159 916

243 160*

151 404*

151 404*

Ekran TV

111 046

59 361

59 361

114 741

69 672

69 672

* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”


W czerwcu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem czerwca 2013 roku zmniejszył się o 5,34 proc. do poziomu 335 012 egz. Drugie miejsce zajął magazyn „TV 14” (178 829 egz.; spadek o 5,30 proc.).

Na ostatnim miejscu podium z wynikiem 163 278 egz. znalazł się  „Kurier TV”, a oczko niżej uplasował się „Super TV” (średnia sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 139 194 egz.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 10,88 proc. do 53 244 egz.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tele Świat

504 906

335 012

335 012

519 978

353 910

353 910

TV14

289 940

178 829

178 829

292 460

188 844

188 844

Tele Max (dwutygodnik)

267 487

163 278

163 278

240 954*

157 259*

157 259*

Super TV

261 598

139 194

139 194

220 955*

134 109*

134 109*

Ekran TV

109 086

53 244

53 244

108 955

59 744

59 744

* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Tele Max” i „Super TV” z większą sprzedażą po zmianie w dwutygodniki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
nie ma co się dziwić, że tele max i super tv zyskały na sprzedaży. teraz te pisma wydawane są 2 razy rzadziej
odpowiedź