"The Daily", dziennik Murdocha na iPada, to zmarnowane pieniądze?
Urodziło się nareszcie murdochowo-iPadowe dziecko, twór, który nazywa się jak dziennik, wygląda jak magazyn, kosztuje jak to u Apple'a z wszystkim co ma większą wartość niż zdawkowy uśmiech.
Jak już informowaliśmy (więcej na ten temat) Rupert Murdoch, szef koncernu medialnego News Corp., zaprezentował "The Daily" - cyfrową gazetę stworzoną specjalnie na iPada. Tytuł będzie dostępny tylko w sklepie z aplikacjami Apple, w cenie 99 centów tygodniowo.
"Nowe czasy wymagają nowego dziennikarstwa" - oświadczył australijski magnat medialny podczas prezentacji "The Daily", która odbyła się w Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku.
Mirosław Usidus, właściciel firmy iEM: "The Daily": nie ma różnicy - po co przepłacać
Urodziło się nareszcie murdochowo-iPadowe dziecko, twór, który nazywa się jak dziennik, wygląda jak magazyn, kosztuje jak to u Apple'a z wszystkim co ma większą wartość niż zdawkowy uśmiech.
Internet rzucił się do testów, badań, analizy, egzegezy, no i oczywiście prognoz.
Najpierw narzekano na nawigację, że nieudana i niewygodna. Potem wielu ze zdumieniem spostrzegło, że "The Daily" jest zupełnie jak gazeta a nie jak internet, czyli np. odsyłaczy do zasobów internetowych tam nie uświadczysz.
Inaczej mówiąc, pomijając subtelniejszą grafikę, rezultat 30-milionowej inwestycji nie różni się mocno od modnego kilka lat temu w firmach prasowych PDF-owego e-papieru.
No to jednak byłoby niesprawiedliwe zestawienie, głównie dlatego, że "The Daily" nic wspólnego z papierem jednak nie ma ...
Więcej można przeczytać na blogu, który Mirosław Usidus prowadzi w portalu Wirtualnemedia.pl
Dołącz do dyskusji: "The Daily", dziennik Murdocha na iPada, to zmarnowane pieniądze?