Disney zwalnia w dziale telewizyjnym. Redukcja m.in. w National Geographic
The Walt Disney Company zdecydował o zwolnieniu około 2 proc. pracowników działu telewizyjnego. Jak informuje „Los Angeles Times” cięcia dotyczą przede wszystkim kanałów National Geographic, Freeform i lokalnych stacji telewizyjnych, a także zespołów marketingu i reklamy.
Według „Los Angeles Times” cięcia najbardziej dotkną National Geographic, gdzie zwolnienia mają objąć 13 proc. zespołu. Znany kanał dokumentalny stał się częścią Disneya dzięki przejęciu 21st Century Fox za 71,3 miliarda dolarów w 2019 roku. Segment telewizyjny Disneya w ostatnim czasie borykał się ze spadkiem przychodów. W Polsce koncern posiada stacje: Disney Channel, Disney Junior, Disney XD, FX, FX Comedy (wcześniej Fox i Fox Comedy), Baby TV, National Geographic, National Geographic Wild, National Geographic People.
Zobacz: Tesla i Disney zyskały na giełdzie. Wall Street czeka na wyniki Amazona i Meta Platforms
Ponad 8 tys. osób do zwolnienia
W zeszłym roku dyrektor generalny Disneya Bob Iger zapowiedział, że firma zwolni 7 tys. osób w ramach planu cięcia kosztów o wartości 5,5 miliarda dolarów. Ostatecznie zdecydowano, że oszczędności przynoszą dodatkowe 7,5 mld dol., a pracę straci 8 tys. osób. Firma chce ograniczyć straty w działalności streamingowej, aby skutecznie rywalizować z takimi graczami, jak Netflix, Amazon Prime Video czy Max.
Zapadła decyzja, że zwolnienia obejmą działy: Disney Entertainment (w którym mieszczą się serwisy streamingowe Disneya, w tym Disney+), Parks, Experiences and Products (parki Disneyland, fizyczne produkty) oraz w dalszej kolejności ESPN (sportowa telewizja i serwis streamingowy ESPN+). Oszczędności dotyczą także usługi Disney+. Jak informowaliśmy, w ostatnich miesiącach platforma nie tylko podwyższyła ceny na naszym rynku, ale oferuje coraz więcej treści bez polskiego lektora, a jedynie z napisami w języku polskim.
Jak informowaliśmy w czerwcu ub.r. w polskim oddziale The Walt Disney Company zlikwidowano część stanowisk, co było skutkiem globalnych decyzji firmy. Ze spółką rozstaje się m.in. Małgorzata Jopek, szefowa marketingu Disneya w Europie Centralnej. W maju br. koncern poinformował, że studio animacji Pixar, należące do Disneya, planuje zredukować zatrudnienie o około 14 procent, Oznacza to, że z pracą pożegna się około 175 osób.
Mimo cięć i inwestycji w Disney+, koncern nie planuje likwidacji kanałów telewizyjnych na polskim rynku. W kwietniu The Walt Disney Company Polska i Grupa Polsat Plus odnowiły wieloletnią umowę w zakresie dystrybucji kanałów linearnych. Porozumienie dotyczy kanałów: Disney Channel, Disney Junior, Disney XD, National Geographic, National Geographic Wild, National Geographic People, FX i FX Comedy. Stacje będą dalej dostępne w Polsat Box i Polsat Box Go, a także za pośrednictwem Netii.
Na koniec marca br. Disney+ (bez indyjskiej platformy Hotstar) miał 117,6 mln subskrybentów, wobec 111,3 mln na koniec grudnia ub.r. Łączne wpływy Disneya w zeszłym kwartale zwiększyły się o 1 proc. do 22,08 mld dolarów, a zysk operacyjny - z 3,28 do 3,84 mld. Rentowność koncernu obciążyły odpisy w kwocie 2,05 mld dolarów dotyczące platformy Star i kanałów linearnych. Rok wcześniej wyniosły tylko 152 mln dolarów. Kwartalny zysk netto zmalał z 1,49 mld do 216 mln dolarów, a część przypadająca jednostce dominującej w grupie kapitałowej poszła w dół z 1,27 mld dolarów zysku do 20 mln straty (w przeliczeniu na akcję: z 0,69 dolara zysku do 0,01 dolara straty).
Dołącz do dyskusji: Disney zwalnia w dziale telewizyjnym. Redukcja m.in. w National Geographic