SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tomasz Lis stracił widzów, ale zarobił więcej z reklam

W sezonie jesiennym program Tomasza Lisa oglądało mniej widzów niż rok wcześniej, ale TVP 2 pozostała w czasie emisji publicystycznego show liderem rynku. Wzrosły też wpływy reklamowe.

Średnia oglądalność odcinków “Tomasz Lis na żywo” nadawanych od 6 września do 27 grudnia br. wyniosła 2,64 mln widzów, co dało stacji 21,51 proc. udziału w 4+. Znacznie niższy był udział show w grupie komercyjnej 16-49, gdzie wyniósł 13,76 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, przygotowane dla Wirtualnemedia.pl. Widownia programu był nieco mniejsza niż w analogicznym okresie ub.r., gdy magazyn śledziło 2,89 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 22,61 proc. i 13,87 proc.

TVP 2 w czasie emisji talk-show Lisa (poniedziałki 21.50) pozostała liderem rynku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 18,96 proc. zajęła telewizja TVN, emitujący w tym czasie głównie program “Szymon Majewski Show”  i serial “Mentalista”. Trzeci był Polsat (18,79 proc., filmy fabularne), a czwarta - TVP 1 (7,41 proc.; “Teatr Telewizji”).

Wpływy reklamowe z 16 odcinków jesiennej serii programu wyniosły 10,6 mln zł. Nadawana rok wcześniej edycja miała o jeden odcinek więcej, ale i tak zarobiła mniej, bo jedynie 8,4 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów).

Z danych wynika, że program Tomasza Lisa śledzą najchętniej kobiety, widzowie po 50. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.

Kolejne odcinki talk-show nadawane będą w zimowej ramówce TVP 2.


Oglądalność jesiennej serii “Tomasz Lis na żywo” odcinek po odcinku

Data Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
06-09-2010 2 597 557 21,91% 13,08%
13-09-2010 2 865 636 25,28% 16,51%
20-09-2010 2 499 467 22,05% 12,21%
27-09-2010 2 585 831 19,90% 13,71%
04-10-2010 2 748 288 23,65% 13,52%
11-10-2010 2 617 145 22,78% 15,70%
18-10-2010 2 520 417 20,17% 14,41%
25-10-2010 2 494 598 20,84% 12,15%
08-11-2010 2 503 835 20,63% 11,89%
15-11-2010 2 535 088 20,79% 14,59%
22-11-2010 2 172 219 16,39% 9,38%
29-11-2010 2 292 915 17,98% 9,80%
06-12-2010 2 611 124 21,26% 16,53%
13-12-2010 2 976 354 23,60% 14,80%
20-12-2010 2 969 966 24,19% 15,99%
27-12-2010 3 198 150 23,12% 15,82%
Średnia 2 639 562 21,51% 13,76%

 

 
Widownia konkurencji w czasie emisji programu

Stacja Wszyscy 4+
AMR SHR %
TVP 2 – Tomasz Lis na żywo 2 639 562 21,51%
TVN 2 327 657 18,96%
Polsat 2 306 062 18,79%
TVP 1 909 003 7,41%


Profil widowni show 

Płeć Mężczyźni 37,05% 77
Kobiety 62,95% 121
Wiek  4-9 0,84% 14
 10-15 1,13% 16
16 - 19 1,40% 24
20 - 24 2,42% 30
25 - 29 3,47% 39
30 - 34 5,30% 65
35 - 39 6,23% 88
40 - 44 5,63% 87
45 - 49 6,57% 92
50 - 54 10,17% 123
55 - 59 11,18% 147
60 45,67% 234
Wlk. miasta Wieś 37,44% 96
< 50 tys. 27,37% 114
50-100 tys. 10,67% 125
100-200 tys. 6,33% 79
> 200 tys. 18,20% 89
Zawód Top management 8,64% 111
Pracownicy średniego szczebla 12,11% 84
Pracownicy fizyczni i rolnicy 15,07% 75
Emeryci 52,19% 209
Inni 12,00% 37
Wykształcenie Podstawowe 50,06% 109
Średnie 33,87% 114
Wyższe 14,10% 123
Inne 1,97% 15

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis stracił widzów, ale zarobił więcej z reklam

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ziemkiewicz
Lis to zmanierowany goguś, który za Pr-em nic więcej nie potrafi
0 0
odpowiedź
User
Gembal
Tomasz Lis jest najlepszy. Oglądam program, czytam "Wprost".
0 0
odpowiedź
User
tim
Wygrac z Majewskim i Megahitem, brawo!
0 0
odpowiedź