Transfery i roszady w korporacyjnym public relations w 2016 roku (podsumowanie)
Prezentujemy najistotniejsze zmiany kadrowe, do jakich doszło w działach PR firm i korporacji w minionym roku. Miejsca pracy zmienili m.in. Iwona Jacaszek-Pruś, Małgorzata Szlendak, Justyna Czarnoba, Paweł Jezierski, Paweł Kwiatkowski, Arkadiusz Mierzwa czy Bartosz Cholawo.
Paweł Kwiatkowski, ostatnio pełniący funkcję dyrektora ds korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej odszedł z firmy po 16 latach pracy w niej. Został sekretarzem generalnym w Danone Polska.
W Kompanii Piwowarskiej jego obowiązki w pierwszych dniach stycznia 2017 roku przejmie Iwona Jacaszek-Pruś, ostatnio dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.
Nowym PR managerem Grupy Adamed (należą do niej marki Oeparol, Flexinovo) została Larysa Żuchowska. Zastąpiła Tomasza Leleno, który z kolei objął stanowisko kierownika biura prasowego Naczelnej Izby Aptekarskiej.
Kierownikiem działu spraw korporacyjnych i public relations w Nestlé Polska została Mariola Raudo (na zdjęciu poniżej), związana z firmą od 1996 roku. Na stanowisku tym zastąpiła Małgorzatę Szlendak, która odeszła z korporacji i założyła własną firmę In Dialogue.
Agata Brodzka-Kostrzewska zaczęła pracę w agencji Aliganza Fashion Agency na nowo utworzonym stanowisku marketing & PR directora. Poprzednio była menedżerką Katarzyny Figury i Nataszy Urbańskiej, a wcześniej pracowała m.in. w Studiu Buffo.
Monika Preisler (Piekarska) objęła funkcję PR managera w Coty Polska. Wcześniej pracowała w L’Oréal Polska i Cadbury Wedel.
Nowym dyrektorem komunikacji korporacyjnej w L’Oréal Polska została Barbara Stępień (na zdjęciu poniżej), wcześniej pracująca w dziale komunikacji firmy farmaceutycznej GSK Polska. Poprzednio tę funkcję pełniła Agata Förster, która przeszła do Mieszko SA.
Do Danone Polska dołączyła Katarzyna Kosieradzka obejmując stanowisko koordynatora ds. public relations. Podlegają jej takie marki, jak m.in. Activia, Actimel i Danonki.
Sporo zmian było w dziale PR Škoda Polska (należy do Vokswagen Group Polska). Klaudyna Gorzan została nowym kierownikiem zespołu PR, Michał Cabaj przejął obowiązki kierownika zespołu ds. komunikacji i CRM, a Piotr Maj objął stanowisko kierownika ds. digitalizacji.
Nowego dyrektora ds. PR i komunikacji ma firma Sokołów. Funkcję tę pełni obecnie Aleksandra Chalimoniuk, która awansowała ze stanowiska managera ds. PR i komunikacji.
Sławomir Krenczyk (na zdjęciu poniżej), dotychczasowy rzecznik prasowy spółka Enea awansował na stanowisko dyrektora departamentu PR i komunikacji w tej firmie. Nowym rzecznikiem prasowym spółki został natomiast Piotr Ludwiczak.
Rzecznikiem prasowym Grupy Energa SA została z początkiem listopada Urszula Drukort-Matiaszuk. Do firmy dołączyła we wrześniu br., po tym jak po ośmiu latach odeszła z Wirtualnej Polski.
Po 41 latach pracy w strukturach Fiat Chrysler Polska (FCA) rozstał się Bogusław Cieślar (na zdjęciu poniżej), wieloletni rzecznik prasowy tej firmy. Odszedł na emeryturę. Sprawami związanymi z produktem, strategią marketingową i handlową realizowaną na polskim rynku zgodnie z polityką FCA zajmuje się Dorota Obłękowska na stanowisku product public relations managera w FCA Poland. Funkcję rzecznika prasowego wszystkich spółek Grupya FCA w Polsce pełni Beata Dziekanowska.
Wojciech Nowak awansował na stanowisko dyrektora public affairs w firmie farmaceutycznej Sandoz (właściciela m.in. marek Ortanol Max, Altacet, ACC). Odpowiada za region całej Europy.
Funkcję PR&CSR managera w spółce Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo pełni Bartosz Cholawo, który wiele lat związany był z agencjami public relations.
Karol Wieczorek (na zdjęciu poniżej) został ponownie PR managerem w firmie telekomunikacyjnej Netia. Wrócił do jej struktur po półtora roku pracy w spółce Poczta Polska Usługi Cyfrowe (funkcjonującej też po nazwą Envelo).
Ilona Grzywińska awansowała na stanowisko head of communications w firmie Uber. Odpowiada na nim za region Europy Środkowej i Wschodniej.
Dariusz Maciołek objął stanowisko dyrektora komunikacji i zarządzania marką w firmie ubezpieczeniowej Aviva Polska. Zastąpił na nim Andrzeja Mytycha, który po 10 latach pracy zdecydował się odejść ze spółki. Obecnie jest dyrektorem komunikacji w firmie kosmetycznej Avon Cosmetics Polska.
Anna Solarek (na zdjęciu poniżej) po dziesięciu latach pracy w Coca-Cola Poland Services awansowała w firmie na dyrektorskie stanowisko. Została public affairs&communications ditrectorem odpowiedzialnym za Polskę i kraje bałtyckie.
Dołącz do dyskusji: Transfery i roszady w korporacyjnym public relations w 2016 roku (podsumowanie)