SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Właściciel TVN dalej pod kreską. Spadek w telewizji, bliżej 100 mln klientów streamingu

W zeszłym kwartale Warner Bros. Discovery przy spadku przychodów o 7 proc. zmniejszył stratę netto do 400 mln dolarów. Wzrosty osiągnął jedynie w segmencie streamingowym, w którym zyskał prze kwartał 1,8 mln subskrybentów. 

Największym pionem działalności Warner Bros. Discovery pozostaje telewizja linearna. W minionym kwartale jej przychody wyniosły 5,04 mld dolarów, o 9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Najmocniej przyczynił się do tego spadek wpływów reklamowych - o 12 proc. do 1,95 mld dolarów. Koncern wskazuje, że zmalała oglądalność jego stacji ogólnych i informacyjnych w USA, a na tamtejszym rynku reklamowym była słabsza koniunktura. W mniejszym stopniu pogorszyły się wyniki kanałów poza USA.

Warner Bros. Discovery sprzedał stacje regionalne

Z kolei wpływy z dystrybucji stacji do innych operatorów zmniejszyły się o 4 proc. do 2,75 mld dolarów. Pod koniec września Warner Bros. Discovery sprzedało sieć stacji regionalnych AT&T SportsNet, co obniżyło kwartalne przychody z dystrybucji tv o 3 pkt proc., a z reklam o 1 pkt proc.

Wydatki operacyjne pionu telewizyjnego zmniejszyły się o 7 proc. (bez uwzględnienia zmian kursów walut) do 2,83 mld dolarów. Koncern obniżył koszty praw do transmisji sportowych i treści do amerykańskich kanałów o profilu ogólnym, a jego wydatki ogólne i administracyjne zmalały o 4 proc., głównie dzięki niższym kosztom pracowniczym. Skorygowany zysk EBITDA zmniejszył się z 2,48 do 2,21 mld dolarów.

Wytwórnie odczuły strajk w Hollywood

Pion obejmujący wytwórnie filmowe zanotował spadek przychodów o 17 proc. do 3,17 mld dolarów, z czego te ze sprzedaży treści zmalały o 19 proc. do 2,93 mld dolarów. Koncern zaznacza, że wzrosła widownia w kinach (w zeszłym kwartale jego wytwórnie wypuściły m.in. filmy „Wonka”, „Aquaman i Zaginione Królestwo” i „Kolor purpury”) i sprzedaż gier wideo (na czele z „Dziedzictwem Hogwartu”).

Natomiast mocno zmalała sprzedaż treści nadawcom telewizyjnym, bo wiele produkcji przerwał strajk amerykańskich scenarzystów i aktorów. Ponadto Warner Bros. Discovery wcześniej zawarł sporo dużych umów licencyjnych (platformie SkyShowtime na początku ub.r. sprzedał prawa do 21 seriali, m.in. „Warszawianki”), więc pod koniec roku miał już mniej do sprzedania.

Koszty ogólne, administracyjne i sprzedażowe wzrosły z 527 do 732 mln dolarów, a skorygowany zysk EBITDA zmalał z 768 do 543 mln.

Streaming mniej stratny

W segmencie streamingowym kwartalne przychody zwiększyły się o 3 proc. do 2,53 mld dolarów. Do wzrostu przychodów z dystrybucji (o 4 proc. do 2,1 mld) przyczyniły się m.in. podwyżki cen subskrypcji w niektórych krajach, nowe partnerstwa oraz większy udział sprzedaży indywidualnej pakietów. Natomiast wpływy reklamowe, po uruchomieniu na platformie Max pakietu z reklamami, podskoczyły ze 123 do 186 mln dolarów.

Na koniec grudnia z platform streamingowych Warner Bros. Discovery korzystało 97,7 mln użytkowników, o 1,8 mln więcej niż kwartał wcześniej. 1,3 mln z tego wzrostu wynika z przejęcia BluTV i TNT Sports Chile, natomiast pozostałe platformy zyskały 0,5 mln subskrybentów.

W USA i Kanadzie, które koncern klasyfikuje jako rynku domowe, rok do roku liczba klientów zmalała z 54,6 do 52 mln, a na pozostałych rynkach wzrosła z 42,3 do 45,6 mln. Globalnie średni przychód od subskrybenta zwiększył się z 7,42 do 7,94 dolara.

Rentowność pionu streamingowego dalej jest ujemna, ale znacząco się poprawiła: skorygowana strata EBITDA zmalała z 217 do 55 mln dolarów.

Warner Bros. Discovery ograniczył w zeszłym kwartale wydatki we wszystkich głównych kategoriach. Koszty uzyskania przychodów zmalały z 6,95 do 5,9 mld dolarów, a te związane z restrukturyzacją skurczyły się z 1,2 mld do 75 mln dolarów.

Skorygowany zysk EBITDA zmniejszył się z 2,6 do 2,47 mld dolarów. Koncern mocno ograniczył stratę operacyjną (z 1,89 mld do 182 mln dolarów) i stratę netto (z 2,1 mld do 400 mln).

W całym ub.r. przychody koncernu poszły w górę z 33,82 do 41,32 mld dolarów. Przy dużo słabszym wzroście kosztów (z 41,19 do 42,87 mld) strata operacyjna zmalała z 8,96 do 3,86 mld, a strata netto - z 7,37 do 3,13 mld dolarów.

Warner Bros. Discovery spłacił w ub.r. 5,4 mld dolarów zadłużenia, z czego 1,2 mld w zeszłym kwartale. Na koniec grudnia miał 44,2 mld dolarów długu netto, a z drugiej strony 4,3 mld wolnych środków i 6 mld niewykorzystanego limitu kredytowego.

Wskaźnik długu netto do skorygowanego zysku EBITDA z minionych 12 miesięcy wynosił 3,9, wobec równych 5 rok wcześniej.

Spadki giełdowe Warner Bros. Discovery

Przez ostatnie 12 miesięcy akcje Warner Bros. Discovery staniały o 38 proc., z czego tylko od stycznia br. o 15 proc. Kurs koncernu jest 62 proc. niżej niż zaraz po fuzji WarnerMedia i Discovery wiosną 2022 roku.

Po publikacji wyników z zeszłego kwartału akcje firmy w handlu przedsesyjnym taniały o kolejne 9 proc.

Dołącz do dyskusji: Właściciel TVN dalej pod kreską. Spadek w telewizji, bliżej 100 mln klientów streamingu

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andyyy
Dlaczego nie można dodawać komentarzy?
odpowiedź
User
Tja
Powolutku..... i do samego końca.... Radość.
odpowiedź
User
Pokraśko
Do piekła z nimi zaraz po SBeckim tvn
odpowiedź