SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN24 Biznes i Świat ma 0,4 proc. udziału. 9 razy więcej niż TVN CNBC

W pierwszej dekadzie marca br. kanał TVN24 Biznes i Świat śledziło w każdej minucie średnio 27 tys. widzów. To dziewięć razy tyle, ile oglądało rok temu TVN CNBC. - To skutek wydarzeń na Ukrainie i silnej promocji na innych kanałach Grupy TVN - twierdzą eksperci.

TVN24 Biznes i Świat zastąpił TVN CNBC od 1 stycznia br., ale Nielsen Audience Measurement udostępnia wyniki oglądalności tej stacji dopiero od 1 marca br. Z danych za okres do 9 marca br. - przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl - wynika, że w tym okresie TVN24 Biznes i Świat w każdej minucie gromadził 27 tys. widzów, co przełożyło się na 0,39 proc. udziału w grupie 4+ i 0,43 proc. w grupie 16-49. To dziewięć razy więcej osób niż oglądało w analogicznym okresie ub.r. kanał TVN CNBC - stacja ta wówczas miała tylko 3 tys. widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 0,04 proc. i 0,07 proc.

Po przekształceniu TVN CNBC w TVN24 Biznes i Świat stacja osiąga zdecydowanie lepsze wyniki niż jej dotychczasowy konkurent w segmencie kanałów ekonomicznych, czyli Polsat Biznes. Stację tę w okresie od 1 do 9 marca br. oglądało tylko 5 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,06 proc. w grupie 4+ i 0,05 proc. w 16-49. Liderem w tym okresie wśród kanałów newsowych było TVP Info z 240,8 tys. widzów i 3,39 proc. udziału, tuż za nim znalazł się TVN24 (250,5 tys. widzów, 3,38 proc. udziału), trzeci był Polsat News (101 tys., 1,42 proc.).

Widownia kanałów informacyjnych

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVN24 Biznes i Świat

27 407

0,39%

0,43%

Wirtualnemedia.pl

TVP Info

240 806

3,39%

1,44%

TVN 24

240 513

3,38%

3,13%

Polsat News

100 643

1,42%

1,24%

Polsat Biznes

4 619

0,06%

0,05%


TVN24 Biznes i Świat od końca lutego br. koncentrował się na relacjonowaniu wydarzeń na Ukrainie i tematów dotyczących agresji ze strony Rosji. Częściowo w tym okresie nadawano na jego antenie specjalny program wspólny z TVN24. Od początku zeszłego tygodnia na antenę nowej stacji wróciły jednak stałe pasma ekonomiczne.

 - Oglądalność stacji informacyjnych zawsze będzie powiązana z wydarzeniami czy międzynarodowymi (World Trade Center i TVN24) czy krajowymi (sprawa „małej” Madzi i TVN24). Z cała pewnością można stwierdzić, że ważne wydarzenia sprzyjają wypromowaniu stacji i na pewno konflikt na Ukrainie „pomógł” znacząco stacji w promocji. Tak samo jest pewne, że wysokie oglądalności tej stacji mają związek z faktem, że Polska prowadzi ożywione kontakty handlowe za wschodnią granicą i zainteresowani szukają newsów dotyczących np. stabilności zobowiązań dostarczania gazu - mówi Wirtualnemedia.pl Marek Racławski, head of TV department w Lowe Media.

Marek Wochna, prezes domu mediowego Easymedia, zwraca uwagę, że TVN24 Biznes i Świat nie startował od zera, miał bowiem zbudowaną wierną widownię z TVN CNBC oraz stałe miejsce w kablówkach i na platformach cyfrowych. - Nadawca TVN bardzo sprawnie przeprowadził proces rebrandingu - nowy kanał był silnie wspierany redakcyjnie na wszystkich kanałach Grupy TVN - mówi Wochna.

>>> Studio TVN 24 Biznes i Świat (fotogaleria)

Zdaniem Racławskiego, na razie trochę za wcześnie aby wyrokować na jakim poziomie ustabilizują się wyniki nowej stacji. - Jak wynika z danych już w czwartek 6 marca oglądalności się zmniejszyły, co może świadczyć o pewnej stabilizacji sytuacji międzynarodowej - dodaje.

Natomiast Wochna uważa, że po uspokojeniu się sytuacji politycznej kanał TVN24 Biznes i Świat może liczyć na około 0,2-0,3 proc. udziału w rynku w grupie 16-49.

- Nadawca pozycjonuje nowy kanał wyżej, bardziej up-marketowo niż TVN24. Jego sukces finansowy będzie zależał od jakości oferty reklamowej skierowanej do marketerów których grupa celową są bogatsi i lepiej wykształceni widzowie - mówi nam szef Easymedia.

Największą widownię w TVN24 Biznes i Świat w okresie od 1 do 9 marca br. miała nadawana równolegle z TVN24 “Loża prasowa”, która w niedzielę 2 marca br. zgromadziła przed telewizorami średnio 113 tys. osób. Na drugiej pozycji znalazł się “Dzień na rynkach” (105 tys. widzów).

Topy pozycje z TVN24 Biznes i Świat

01-03-2014 – 09-03-2014

Wszyscy 4+

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

LOZA PRASOWA

02-03-2014

12:01

112 523

1,01%

DZIEN NA RYNKACH

04-03-2014

11:04

105 421

2,05%

SZKOLA ZARABIANIA

04-03-2014

11:21

94 394

1,81%

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji: TVN24 Biznes i Świat ma 0,4 proc. udziału. 9 razy więcej niż TVN CNBC

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamil
Świetne wyniki! Oby tak dalej!
0 0
odpowiedź
User
widz
Dobry kanał, ale poprawcie EPG, bo takie oglądanie na chybił trafił w XII wieku to żenada.
0 0
odpowiedź
User
polpot
ok
0 0
odpowiedź