TVP ABC najchętniej oglądanym kanałem dziecięcym w 4-12 w 2020 roku, 4Fun Kids z największym wzrostem
Liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w grupie wiekowej 4-12 lat było TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mogło 4Fun Kids, a najwięcej straciło MiniMini+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W segmencie kanałów dziecięcych wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w 2020 roku zajęło TVP ABC. Udział stacji w rynku telewizyjnym względem 2019 roku zmniejszył się o 18,80 proc. i wyniósł 8,37 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Biorąc pod uwagę cały rynek telewizyjny TVP ABC w 2020 roku było drugą najchętniej oglądaną stacją w 4-12. Wyższe wyniki miał tylko Puls 2 (9,70 proc.), który nadaje wielogodzinne pasmo „Puls Kids” dla dzieci i ich rodziców.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Nick Jr, którego udział poszedł do góry o 36,14 proc. do 4,68 proc.
Podium uzupełnia Cartoon Network, którego udział wzrósł o 11,24 proc. do 3,65 proc. Stacja awansowała z miejsca czwartego.
Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja 4Fun Kids, której średni udział w grupie 4-12 poszedł do góry o 504,17 proc. do 0,15 proc. 4Fun Kids nadaje od 1 września ub.r., kanał zastąpił 4Fun Gold. Stacja przez nadawcę klasyfikowana jest w dwóch segmentach - jako kanał dziecięcy i muzyczny.
Z kolei najbardziej - o 35,40 proc. - spadł wynik MiniMini+ (do 1,52 proc. udziału).
W rankingu oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+) liderem w 2020 roku była stacja też TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,02 proc. Zmniejszył się o 20,30 proc.
Drugi był Nick Jr, który w analizowanym okresie miał 0,59 proc. udziału (do góry o 43,80 proc.). Stacja awansowała z miejsca czwartego.
Podium, z wynikiem na poziomie 0,48 proc. (spadek o 3,64 proc.), uzupełnia Discovery Channel. Kanał przed rokiem był drugi.
Krótszy czas oglądania telewizji w 2020 roku
W 2020 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund. W porównaniu do 2019 roku czas skrócił się o 4 minuty i 54 sekundy, a 2018 - o 3 minuty i 50 sekund.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 2019 roku zmniejszył się o 0,21 proc. do 9,66 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”).
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,13 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.
Podium uzupełnia TVP2 - udział stacji wyniósł 7,54 proc., po spadku względem 2019 roku o 9,59 proc.
Na czwarte miejsce spadł TVN (stacja miała 7,49 proc. udziału; w dół o 11,36 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP ABC najchętniej oglądanym kanałem dziecięcym w 4-12 w 2020 roku, 4Fun Kids z największym wzrostem