TVP1 liderem w marcu. TVN wygrał z Polsatem w grupie komercyjnej
W marcu 2015 roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Największą widownię zgromadziły seriale TVP.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem marca 2014 roku zmniejszył się o 3,43 proc. i wyniósł 12,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 1,45 proc. do 12,26 proc. Natomiast na ostatnią lokatę podium spadł TVN. Jego wynik w porównaniu do marca ub.r. zmalał o 6,23 proc. do 11,89 proc.
Czwarte miejsce tradycyjnie należało do TVP2 (9,21 proc.; w dół o 5,15 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 48,26 proc. w marcu 2014 roku do 46,33 proc. w marcu 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,40 proc., po spadku o 0,29 proc.
Oczko niżej znalazł się konkurencyjny kanał TV Puls (3,16 proc.; wzrost o 2,27 proc.). Zaś z ósmego na siódme miejsce awansowała stacja TVP Info. Jej wynik zwiększył się o 4,55 proc. do 2,99 proc.
Wszyscy 4+ | 01.03-31.03.2014 r. | 01.03-31.03.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 895 650 | 13,43% | 890 425 | 12,97% |
2 | Polsat | 829 575 | 12,44% | 841 701 | 12,26% |
3 | TVN | 845 108 | 12,68% | 816 580 | 11,89% |
4 | TVP2 | 647 445 | 9,71% | 632 015 | 9,21% |
5 | TVN7 | 227 063 | 3,41% | 233 656 | 3,40% |
6 | TV PULS | 206 070 | 3,09% | 216 641 | 3,16% |
7 | TVP INFO | 191 009 | 2,86% | 205 296 | 2,99% |
8 | TV4 | 168 594 | 2,53% | 204 461 | 2,98% |
9 | TVN24 | 205 572 | 3,08% | 194 088 | 2,83% |
10 | Puls 2 | 79 101 | 1,19% | 109 211 | 1,59% |
11 | Polsat2 | 100 838 | 1,51% | 96 108 | 1,40% |
12 | TVP Seriale | 89 294 | 1,34% | 88 705 | 1,29% |
13 | TTV - Twoja Telewizja | 81 578 | 1,22% | 84 496 | 1,23% |
14 | TV6 | 60 398 | 0,91% | 75 462 | 1,10% |
15 | TVP Regionalna | 64 975 | 0,97% | 68 176 | 0,99% |
16 | Polsat News | 85 551 | 1,28% | 65 620 | 0,96% |
17 | TVP Rozrywka | 53 485 | 0,80% | 63 620 | 0,93% |
18 | TVP ABC | 51 858 | 0,78% | 56 377 | 0,82% |
19 | Stopklatka | 17 325 | 0,26% | 54 218 | 0,79% |
20 | Nickelodeon | 40 262 | 0,60% | 51 296 | 0,75% |
W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął TVN, którego udział wyniósł tutaj 14,09 proc., po spadku o 2,08 proc. Nieco większy spadek odnotował, zajmujący drugą pozycję, Polsat. Jego wynik zmniejszył się o 2,36 proc. do 13,68 proc.
Kolejne stacje miały już zdecydowanie słabsze wyniki. Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,89 proc udziału; spadek o 8,54 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,30 proc., w dół o 1,31 proc.).
W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 14,66 proc. do 3,91 proc.
Wszyscy 16-49 | 01.03-31.03.2014 r. | 01.03-31.03.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 374 375 | 14,39% | 380 273 | 14,09% |
2 | Polsat | 364 372 | 14,01% | 369 196 | 13,68% |
3 | TVP1 | 252 809 | 9,72% | 239 977 | 8,89% |
4 | TVP2 | 218 746 | 8,41% | 224 126 | 8,30% |
5 | TV PULS | 88 785 | 3,41% | 105 437 | 3,91% |
6 | TV4 | 67 278 | 2,59% | 91 304 | 3,38% |
7 | TVN7 | 85 546 | 3,29% | 88 836 | 3,29% |
8 | TVN24 | 66 920 | 2,57% | 61 703 | 2,29% |
9 | Puls 2 | 34 224 | 1,32% | 48 919 | 1,81% |
10 | TTV - Twoja Telewizja | 34 504 | 1,33% | 38 615 | 1,43% |
11 | Polsat2 | 37 896 | 1,46% | 36 633 | 1,36% |
12 | TV6 | 26 062 | 1,00% | 35 996 | 1,33% |
13 | TVP Seriale | 39 560 | 1,52% | 35 399 | 1,31% |
14 | TVP INFO | 28 553 | 1,10% | 33 295 | 1,23% |
15 | Polo TV | 31 156 | 1,20% | 31 258 | 1,16% |
16 | Eska TV | 24 735 | 0,95% | 28 177 | 1,04% |
17 | TVN Style | 23 011 | 0,88% | 26 279 | 0,97% |
18 | TVP Rozrywka | 20 544 | 0,79% | 22 867 | 0,85% |
19 | Stopklatka | 6 516 | 0,25% | 22 217 | 0,82% |
20 | Polsat News | 27 728 | 1,07% | 20 429 | 0,76% |
HITY MARCA NA KOLEJNEJ STRONIE
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w marcu. TVN wygrał z Polsatem w grupie komercyjnej