Twitter będzie ostrzej walczył z dezinformacją
W Stanach Zjednoczonych Twitter uruchomi pilotażowo narzędzie Birdwatch do walki z dezinformacją.
Birdwatch ma opierać się na zgłoszeniach fake newsów od członków społeczności Twittera. Na stronie birdwatch.twietter.com (witryna na razie niedostępna poza USA), użytkownicy Twittera mogą zgłaszać wpisy z serwisu, budzące ich wątpliwości pod względem wiarygodności. Do zgłoszeń będzie można dodawać adnotacje, wyjaśnienia itp.
Przedstawiciele Twittera przeprowadzili przed startem Birdwatcha wywiady fokusowe z ponad 100 użytkownikami, którzy wyrazili szeroką aprobatę dla tego rozwiązania. Do współpracy nad serwisem zaproszono także naukowców z Center for RISC z Uniwersytetu w Chicago.
Serwis Birdwatch ma być transparentny, a jego zawartość widoczna publicznie i możliwa do pobrania. Na razie Birdwatch testuje mała grupa osób, wniosek o dopisanie się do niej można złożyć do administracji Twittera, używając zweryfikowanego numeru telefonu i maila. Warunek to "czysta kartoteka" na Twitterze - czy brak naruszeń - blokad konta itp.
Czytaj także: Wpisy z Twittera można udostępnić na Snapchacie
W III kwartale 2020 roku Twitter zanotował wyraźny wzrost przychodu, wyższy od spodziewanego przez analityków. Wzrosła też liczba użytkowników, ale nie tak jak oczekiwał rynek. W efekcie kurs akcji firmy poszybował mocno w dół.
Dołącz do dyskusji: Twitter będzie ostrzej walczył z dezinformacją