„Twój Styl” liderem czytelnictwa miesięczników w Polsce
W okresie od kwietnia do września br. wśród miesięczników liderem czytelnictwa był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od kwietnia do września 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,88 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,65 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,26 proc., która zanotowała wzrost o 0,13 pkt. proc.
>>> „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,96 proc. pytanych (spadek o 0,49 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,14 proc., czyli o 0,81 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, ogrodniczym i kulinarnym.
Miesięczniki | kwiecień 2013 : wrzesień 2013 | kwiecień 2012 : wrzesień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 11,88% | 11,65% |
Claudia | 9,26% | 9,13% |
Cztery Kąty | 7,96% | 8,45% |
Focus | 7,14% | 7,95% |
Murator | 6,98% | 7,30% |
Poradnik Domowy | 6,93% | 7,25% |
Mój Piękny Ogród | 6,47% | 5,35% |
Kobieta i Życie | 6,30% | 6,73% |
Dobre Rady | 6,27% | 5,66% |
Przyślij Przepis! | 6,15% | 5,62% |
Świat Kobiety | 5,99% | 5,53% |
Przepisy Czytelników | 5,85% | 5,57% |
Komputer Świat | 5,68% | 5,62% |
Olivia | 5,44% | 5,31% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 5,30% | 4,78% |
National Geographic | 5,30% | 4,88% |
Avanti | 4,96% | 4,80% |
Świat Wiedzy | 4,93% | 4,13% |
Glamour | 4,77% | 3,92% |
Świat Zdrowia | 3,75% | 3,00% |
Pani | 3,74% | 3,59% |
Działkowiec | 3,68% | 4,60% |
Mamo To Ja | 3,12% | 4,10% |
Moje Mieszkanie | 2,95% | 2,62% |
CD Action | 2,95% | 2,88% |
Dom & Wnętrze | 2,75% | 2,61% |
Auto Motor i Sport | 2,73% | 2,44% |
Moje Gotowanie | 2,70% | 2,40% |
Elle | 2,67% | 2,22% |
Cosmopolitan | 2,63% | 2,79% |
CKM | 2,62% | 2,98% |
Joy | 2,61% | 2,97% |
Skarb | 2,56% | - |
Focus Historia | 2,45% | 2,02% |
M jak mieszkanie | 2,32% | 2,03% |
TopGear | 2,31% | 1,72% |
PC Format | 2,26% | 2,47% |
Zwierciadło | 2,16% | 2,32% |
Uroda | 2,13% | 2,05% |
Auto Świat Poradnik | 2,11% | 1,85% |
Przepis na Zdrowie | 2,08% | 1,45% |
Playboy | 2,05% | 1,97% |
Ładny Dom | 1,97% | 1,68% |
Świat Motocykli | 1,90% | 1,95% |
Moda na Zdrowie | 1,87% | 1,72% |
Dobre Wnętrze | 1,85% | 1,68% |
Logo | 1,81% | 1,91% |
Kuchnia | 1,77% | 1,46% |
PC World | 1,77% | 1,78% |
Zdrowie | 1,71% | 1,80% |
National. Geographic. Traveler | 1,68% | 1,46% |
Men's Health | 1,64% | 1,74% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,58% | 1,48% |
Przepis na Ogród | 1,52% | 1,27% |
Dziecko | 1,48% | 1,82% |
Forbes | 1,47% | 1,12% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,37% | 0,92% |
Twoje Dziecko | 1,37% | 1,96% |
Burda | 1,25% | 1,25% |
Chip | 1,25% | 1,47% |
InStyle | 1,19% | 1,02% |
Bravo Girl | 1,14% | 1,28% |
Wróżka | 1,11% | 1,31% |
Twój Maluszek | 1,03% | 1,34% |
M jak Mama | 1,00% | 1,30% |
Vita | 0,95% | 1,00% |
Podróże | 0,84% | 0,78% |
Harper's Bazaar | 0,81% | - |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,81% | - |
Voyage | 0,76% | 0,64% |
Shape | 0,76% | 0,80% |
Hot Moda & Shopping | 0,68% | 0,69% |
Weranda | 0,64% | 0,77% |
Twist | 0,64% | 0,83% |
Sukces | 0,60% | 0,70% |
Architektura-Murator | 0,58% | 0,49% |
Żagle | 0,45% | 0,52% |
Fun Club | 0,41% | 0,48% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytanym pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od kwietnia do września 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,23 proc. pytanych (w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten się nie zmienił).
Dwumiesięczniki | kwiecień 2013 : wrzesień 2013 | kwiecień 2012 : wrzesień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,23% | 2,23% |
Auto Świat 4x4 | 1,97% | 1,77% |
Sól i Pieprz | 0,78% | 1,06% |
Elle Decoration | 0,63% | 0,57% |
Weranda Country | 0,33% | 0,34% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2012 roku do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków i w okresie od kwietnia 2013 roku do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od kwietnia do czerwca 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od kwietnia do maja 2013 roku - „Świat Zdrowia” i „Harper's Bazaar”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem czytelnictwa miesięczników w Polsce