W 2015 roku Google Play z większą liczbą pobrań, ale App Store z wyższymi wpływami
W ubiegłym roku liczba aplikacji ściągniętych ze sklepu Google Play była o 100 procent wyższa niż tych pobranych w App Store. Jednak platforma Apple zanotowała większe przychody, a wśród najpopularniejszych programów w obu sklepach są WhatsApp, Facebook Messenger i Subway Surfers.
Dane dotyczące wyników dwóch największych sklepów internetowych z mobilnymi aplikacjami podała firma badawcza App Annie.
App Annie nie podaje w swoim raporcie dokładnych liczb, skupia się głównie na porównaniu wyników Google Play i App Store. Z zestawienia wynika, że platforma należąca do Google pod względem popularności wśród użytkowników może uznać ub.r. za udany. Okazuje się bowiem, że liczba aplikacji ściągniętych z Google Play była o 100 proc. większa niż w wypadku należącego do Apple konkurenta. Statystyki potwierdzają też stale rosnącą przewagę platformy Google’a, bowiem w roku 2014 ten sam wskaźnik wynosił jedynie 60 proc. Według App Annie za duże wzrosty pobrań w Google Play w ub.r. odpowiadają głównie rynki wschodzące: Brazylia, Indie, Indonezja, Turcja i Meksyk.
Zupełnie inaczej wyglądają wyniki dotyczące przychodów, które obie platformy wygenerowały w ub.r. Tutaj zdecydowanym zwycięzcą jest App Store, którego przychody były o 70 proc. wyższe niż w wypadku Google Play. Największy wzrost wydatków użytkowników aplikacji przeznaczonych do systemów Apple’a odnotowano w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Japonii.
W swoim zestawieniu App Annie nie rozgraniczył najpopularniejszych aplikacji, które w ub.r. były pobierane na każdą z platform. W obu sklepach razem największym powodzeniem cieszył się komunikator WhatsApp, który wyprzedził Facebook Messengera i samą mobilną aplikację Facebooka. W pierwszej 10. znalazły się też Skype, YouTube i Snapchat.
Wśród gier w zestawieniu pierwsze miejsce przypadło Subway Surfers, która wyprzedziła Candy Crash Saga oraz Clash of Clans.
W raporcie podsumowano też przychody producentów mobilnych aplikacji, którzy zyskali najwięcej na dystrybucji swoich programów zarówno w Google Play, jak i w App Store. Tutaj zwycięzcą okazała się japońska firma Line, która była lepsza od Spotify i InterActive Corp.
Dołącz do dyskusji: W 2015 roku Google Play z większą liczbą pobrań, ale App Store z wyższymi wpływami